- Anoniem12 augustus 2016 om 11:57
beste mensen,
misschien kan er iemand mij helpen
mijn vriendin kreeg laatst een rekening van de gynaecoloog dat ze getest is geweest op hpv. alleen wist ze van niks en ze werd ook niet gebeld door de gynaecoloog. dus normaal zou ze dus safe zijn, denk ik toch. mijn vraag is nu is ze safe voor hpv als ze niets hoort van de gynaecoloog?6 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 augustus 2016 om 12:04Anoniem12 augustus 2016 om 18:32super bedankt tandor je bent echt een top mens!
ReagerenAnoniem13 augustus 2016 om 23:31nog eve een vraagje tandor. er staat op de rekening van in mei dat het een hpv onderzoek op aanvraag van de geneesheer was. moet ik mij dan zorgen maken?
ReagerenJohn (moderator)
13 augustus 2016 om 23:39Waar over wil je dan zorgen maken?
ReagerenAnoniem14 augustus 2016 om 14:16ik dacht altijd dat er pas een hov onderzoek werd gedaan als de gynaecoloog iets raar had ontdekt bij het uitstrijkje dus ik heb een beetje schrik sadat E hpv heeft. maar er wordt dus altijd standaard op hpv getest?
ReagerenJohn (moderator)
14 augustus 2016 om 14:28Dat is een standaard ondereel van een test bij een uitstrijkje.
8 van de 10 vrouwen raakt ooit besmet met het hpv virus. Dat is nit meten een reden om onrust over te zijn.
Er zijn blijkbaar geen afwijkende cellen gevonden anders zou dat zijn medegedeeld door de arts bij hè bespreken van de uitslag.Lees hier meer:
Reageren
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/B/Bevolkingsonderzoek_baarmoederhalskanker/Wat_is_HPV