Zoeken Vraag het forum

Kleine bultjes op voorhuid. Genitale wratten?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,
    Ik heb sinds een paar dagen een groepje kleine bultjes aan de binnenkant van m’n voorhuid. Ze jeuken niet en doen ook geen pijn. Zouden het genitale wratjes kunnen zijn? Of misschien talgbultjes .. Er zaten ook wat velletjes op maar die zijn nu weg. Alvast bedankt. Zie foto.

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lijken inderdaad wratjes. Misschien goed om morgen even naar de huisarts te gaan. Is er voor de rest niets in je schaamstreek te zien?

Reageren
    Anoniem

Verder heb ik alleen een paar kleine waterwratjes maar die zaten er al. Komt door scheren van het schaamhaar en ben ik al een mee bij de dokter geweest. Deze zijn nieuw, ze zijn wel heel klein door de foto lijken ze iets groter. Zal morgen weer even langs gaan bij de huisarts.

Reageren
    John (moderator)

Een foto kan soms een vertekend beeld geven. Maar ga inderdaad voor de zekerheid even bij de huisarts langs.

Reageren
    Anoniem

Oké. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Reageren
    John (moderator)

Laat nog even wat weten als je bij de huisarts bent geweest.

Reageren
    Anoniem

Zal ik doen.

Reageren
    Anoniem

Kan helaas later deze week pas terecht bij mijn huisarts. Wordt vervolgd.

Reageren
    Anoniem

Het zijn een paar kleine genitale wratjes. Die volgens de dokter vanzelf weg zullen gaan. Doe voor de zekerheid wel een test op andere soa.

Reageren
    John (moderator)

Een opmerkelijke uitspraak van je huisarts. Maar vooral onjuist.
    Genitale wratten gaan dus niet vanzelf weg. Ze worden veroorzaakt door het HPV virus en zijn uiterst besmettelijk. De behandelingen zijn er op gericht het virus uit te schakelen. Dan kan op verschillende manieren.

Lees ook:

http://www.genitalewratten.nl/welke-behandelingen-zijn-er

Reageren
    Anoniem

Komende week heb ik toch contact met de huisarts over de uitslag van de andere test. Dus zal het nog eens navragen. Heb overigens geen onbeschermde seks gehad dus het zou overgebracht moeten zijn d.m.v. handen of een handdoek eventueel…..

Reageren
    John (moderator)

Met genitale wratten is dat mogelijk. Maar ook het gebruik van een condoom biedt niet altijd bescherming tegen genitale wratten omdat ze helaas uiterst besmettelijk zijn. Laat even wat weten als je contact hebt gehad met de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Dit weekend ben ik zelf begonnen met appelciderazijn, na o.a. op dit forum goede ervaringen gelezen te hebben hierover. Vandaag de huisarts gesproken en uit de overige testen kwam gelukkig niets naar voren. De behandeling met azijn slaat snel aan de meeste velletjes zijn er al af. Mocht dit toch niet afdoende zijn krijg ik via de huisarts een ander middel.

Reageren
    John (moderator)

Okay, dan in ieder geval succes ermee.

Reageren
Reageer op: Kleine bultjes op voorhuid. Genitale wratten?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.