- anoniem10 augustus 2026 om 12:49
Ik heb nu sinds 3 maanden last van bultjes rondom de ingang van mijn vagina en ben nu sinds 1 maand begonnen met aanstipvloeistof podofyllotoxine. Na 2x cyclus van 3 dagen aanstippen en 4 dagen pauze was de buitenkant helemaal glad. De binnenkant oogt nog onrustig. Huisarts zei dat ik dat ook mocht aanstippen. Nu heb ik 2 dagen langer niet aangestipt aan de buitenkant dan dat ik eigenlijk zou doen als ik mijn 3e cyclus zou beginnen en ineens zijn alle bultjes weer terug…
Zijn dit genitale wratjes (zie bijlage)? Ik lees hier van alles over dat mensen jaren lopen met dit probleem maar ik wil er echt zo graag snel vanaf zijn. Ook heeft dit veel invloed op mijn mentale gesteldheid naar mijn partner toe. ik word onzeker ervan, omdat seks amper mogelijk is doordat het pijn doet.
Wat voor behandeling raad je aan? Doorgaan met dit middel of iets anders proberen wat sneller werk, zodat ik hier zsm vanaf kan zijn…
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
10 augustus 2026 om 19:03Overleg met je huisarts. Er zijn andere methoden voor de behandeling van genitale wratten , behalve chemische middelen (zoals Podofylline). Je kunt genitale wratten ook met stikstof behandelen of (na verdoving) wegschroeien.
Reageren