- E.23 maart 2026 om 14:27
Zou dit een wratje kunnen zijn? Het bultje voelt stevig maar niet pijnlijk en er zit een soort gaatje in het midden. Ik heb geen andere plekjes of klachten.
9 reactiesReagerenE.23 maart 2026 om 14:31E.23 maart 2026 om 14:35Ik zal nog een close up bijvoegen. Ik vind het er niet typisch uitzien als ik het vergelijk met wat ik op internet zie. Als test had ik er wat appelazijn op gedaan en het kleurde toch een beetje wit. Maar ik begreep later dat dit niet alles zegt en ook andere huidaandoeningen wit kunnen kleuren dus weet nog altijd niet wat het is.
ReagerenAnoniem23 maart 2026 om 15:58Irritatie van de huid door scheren cq. ingegroeide haren.
Reageren
Peter (huisarts)
23 maart 2026 om 23:10ik zie geen wratje..
Reageren
Misschien haarzakje/talgklier ontsteking?E.24 maart 2026 om 20:35Daar dacht ik eerst ook aan, maar het plekje bleef 3 maanden. Kan het dan nog een talgklier zijn geweest? Nadat ik er 1x appelazijn op had gedaan was het wel zacht en soepel, maar nog steeds zichtbaar.
Overigens moet ik zeggen dat ik destijds veel scheerirritatie had en dit plekje waarschijnlijk per ongeluk met cupping had behandeld omdat er een klein littekentje in de buurt zat.
Omdat het er al zo lang zat, zonder groeien of uitbreiden, heb ik er zaterdagavond isdin verrutot op gedaan. Het plekje werd spierwit (nog steeds duidelijk gladde structuur), kreeg een korstje en nu 3.5 dag later is het vrijwel niet meer zichtbaar. Zie wel dat het haarzakje op die plek groter is en er een haartje uitkomt, maar ik weet niet of dit nu betekent dat het een wratje is geweest? Of toch iets anders?
Maak me eigenlijk vooral zorgen om mijn vriend, want als dit al hpv was dan groeit het bij mij niet en breidt het zich ook niet uit in al die maanden, maar hoop dat hij dan ook geen klachten gaat ervaren.
ReagerenE.24 maart 2026 om 20:40Zo zag het er drie maanden lang uit na 1x appel azijn erop.
Reageren
Het was zacht en soepel maar wel zichtbaar als ik de huid strak trok. Ik dacht dat het oedeem was want ik kon het een klein beetje wegduwen.E.24 maart 2026 om 20:44En zo zag het eruit direct na aanstippen met isdin verrutot. De structuur was nog steeds glad maar het verkleurde wel heel duidelijk wit. En nu 3 dagen later is het nauwelijks nog zichtbaar maar je ziet wel dat het haarzakje gezwollen is en er dus een haartje uitkomt. Vraag me echt af wat dit nu is geweest.
Reageren
Peter (huisarts)
24 maart 2026 om 21:22Ik kan me voorstellen dat dat het effect is geweest van je eigen behandeling met Isdin Verrutop.
ReagerenE.26 maart 2026 om 20:14Dank u wel voor de reactie.
Laatste vraag: als u kijkt naar het beeld van de foto op 24 maart om 20:40, vindt u dit dan bij een wratje passen of is dat minder waarschijnlijk? Kan het ook een talgbultje oid zijn dat door de cupping behandeling (van een littekentje net ernaast) opgezet is geraakt?
Dit beeld op die foto bleef zo 3 maanden stabiel. Geen groei, geen uitbreiding, niet pijnlijk (hooguit een heeeel klein beetje als ik hard erop drukte), geen jeuk, en ook niet meer heel duidelijk voelbaar – maar het bultje bleef tot ik er dus die isdin verrutot op deed. Nu is het duidelijk minder en zie ik alleen dat het haarzakje wat groter is.
Ik vraag me vooral af wat de meest waarschijnlijke diagnose is omdat ik me zorgen maak over mijn partner, die overigens geen klachten heeft.
Ps excuses als dit bericht dubbel is want er ging net wat mis met verzenden.
Reageren