- Mees31 juli 2025 om 21:30
Hoi,
Ik had een enkele wrat aantal weken geleden. Destijds hier ook wel topic aangemaakt. Kreeg toen aldara van de huisarts en na 2 weken was de wrat al weg. Nog een weekje last gehad van roodheid etc door de zalf maar sindsdien geen wrat terug of erbij.
Lijkt dit op een verloop van gw?
En ik heb me niet geschoren sinds de wrat dus nu aardig wat haar… Is het veilig om te scheren als ik geen wrat heb? Las dat scheren het kan verspreiden.
4 reactiesReagerenAnoniem1 augustus 2025 om 07:21Een wrat komt niet snel alleen voor, meestal zijn het er meer, maar het kan wel.
Ik zou echt ruime tijd wachten tot je er zeker van bent dat er geen nieuwe wrat meer ontstaat. Geef het vier a zes weken zou ik zeggen.
ReagerenMees1 augustus 2025 om 09:17Ik kijk elke dag 2x of er niks bijkomt… Tot nu toe niks kunnen ontdekken. Kijk ook met spiegel enzo wel, ben vrij zeker dat ik maar 1 had. En hij ging dus ook snel weg, werd wit en kon hem toen wegwrijven na 6 zakjes aldara ongeveer.
4 tot 6 weken nadat de wrat weg is of vanaf begin wrat? En als ik alles scheer behalve het stukje waar de wrat zat is dat handiger?
ReagerenAnoniem1 augustus 2025 om 09:39Het heeft geen enkele zin om elke dag twee keer te kijken wat er aan de hand is. Doe dat eens per week, dat is meer dan genoeg.
Nee, vier a zes weken na het moment dat je constateerde dat de “wrat” weg was. Gelet op wat jij beschrijft twijfel ik of het wel een wrat was.
Alles scheren behalve waar de “wrat” zat is ook niet handig, omdat je nl. niet goed weet of er op de andere plekken misschien toch een kleine aan het groeien is. Soms zo klein dat je ze niet of nauwelijks ziet. Persoonlijk zou ik even helemaal niks doen daar.
ReagerenMees1 augustus 2025 om 11:25Okee bedankt voor het advies dan volg ik dat op.
Vind wel beetje vervelend dat het niet echt lijkt op een gw qua ontwikkeling enzo. De aldaar crème heeft wel effect gehad dus als het geen gw is dan zou het iets moeten zijn waar aldaar wel effect op heeft zou ik zeggen.
Maar ergens in mijn hoofd ook wel zenuwachtig of er niet nog heel veel wratten gaan komen.Ik lijk tov verhalen online iig wel een uitzondering te zijn tot nu toe, klinkt leuk maar daarom wel angst of er niet nog meer gaat komen
Reageren