Veregen zalf

Online ZorgZus

Hey,
    Nadat ik condyline en aldara zonder resultaat gebruikt heb, nu veregen voorgeschreven gekregen van de huisarts.

Iemand ervaring met deze zalf? Er is niet veel te vinden op het internet dus vandaar dat ik hoop hier wat ervaringsverhalen te lezen..

Ben een beetje ten einde raad nu niks lijkt aan te slaan. Een wrat is echt tot een enorm ding uitgegroeid.

Reageer

Weg laten branden of met een koude vloeistof door je huisarts.

De kleintjes kan je zelf behandelen

Reageer

Mijn eigen ha doet helaas niet aan behandelen en de wachttijd bij de dermatoloog is echt een flinke tijd..

Reageer

Hey,

Ik heb de veregen ook een tijdje gebruikt maar helaas zonder resultaat (ik had ze wel heel uitgebreid). Ik heb wel van lotgenoten gelezen dat het hielp om een dikke laag op het wratje te smeren.

Ik raad je toch aan om ze weg te laten laseren in het ziekenhuis. Ik heb dit vorige week ook laten doen en ben direct (op de brandwonden) Aldara moeten gaan smeren. Ik heb wel flink wat napijn maar het is wel het meest effectief geweest bij mij (tot nu iig).

Wat betreft de wachtlijst, je kan er maar beter opstaan dan dat je er mee wacht. Uiteindelijk als je aan de beurt bent kan je altijd nog kijken of het effect heeft gehad ja of nee. 🙂

Reageer

Hoi Alicia,

Ik gebruik nu zelf ook veregen zalf sinds 2 week. En moet zeggen dat het bij mij wel snel aanslaat.
    Half december bij de huisarts geweest en toen eerst wartec voorgeschreven gekregen. Na 4 week behandelen, waren het er meer en groter. Daarna afspraak gemaakt bij de dermatoloog.
    Samen afgesproken dat ik eerst Veregen zalf zou proberen. En dat we dan na een week of 8/10 weer contact zouden hebben. Volgens haar duurde het wel minimaal 6 week voordat er zichtbaar verandering in zou komen.
    Ben direct begonnen en binnen 1 week waren 2 wratten bij de plasbuis nauwelijks meer zichtbaar. Alleen rond de anus was nog geen verandering.
    Afgelopen week kreeg ik daar ook enorm veel last. Met de dermatoloog gebeld en advies gekregen om even te stoppen en sudocreme te smeren. Is toch regelmatig wat zalf op de gewone huid terecht gekomen, wat voor irritatie zorgde. Dat is nu 3 dagen geleden en moet zeggen dat, ondanks dat ik 3 dagen niet smeer, de wratten er al stuk kleiner uitzien. Ik hoop dat ik ook snel weer kan smeren, om er zo snel mogelijk vanaf te komen.
    Dit is dus mijn ervaring met Veregen zalf. Dit wil niet betekenen dat dit hetzelfde geldt voor jou.
    Ik denk dat iedereen weer anders reageert op een bepaalde zalf. Waar wartec bij mij niet hielp, doet Veregen nu dus wel degelijk zijn werk. En ik heb mijn leefstijl niet veranderd.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en er snel verbetering in ziet.
    En anders even een verwijzing vragen naar de dermatoloog, die heeft er meer verstand van en neemt ook alle mogelijkheden met je door. Hou er wel rekening mee, dat ze niet direct beginnen met operatief verwijderen, maar dat ze toch eerst met een crème of aanstippen willen beginnen. Tenminste dat was bij mij zo. Zou ook kunnen liggen aan hoe erg je het hebt.
    De huisarts zei tegen mij dat geen zalf dit meer kon redden, terwijl de dermatoloog dat toch anders zag.

Reageer
Reageer op: Veregen zalf
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief