Zoeken Vraag het forum

Enig idee wat dit is?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hans

Hallo, ik heb al een paar weken 2 ronde vlekjes op de zijkant van mijn penis. Het lijkt op herstellende talgkliertje, 1 ervan was in het begin in het midden iets openstaand en na 1 dag dicht. De huid jeukt niet maar lijkt iets dunner en lichter van kleur. Na douche of bad zijn ze nauwelijks waarneembaar. Wat zou het kunnen zijn?

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou het zo helaas niet kunnen zeggen

Reageren
    Hans

Het is niet verheven maar droger en iets anders van kleur onder een bepaalde zichthoek.

Bijlagen:
    Reageren
    John (moderator)

Ziet er in ieder geval niet gevaarlijk uit. Kijk het nog even een paar dagen aan

Reageren
    Hans

Dank voor je reactie, ik zal een update geven volgende week

Reageren
    Hans

Beste John, zou ik uit voorzorg kunnen smeren met canesten skin?

Reageren
    Hans

Vanochtend viel me dit plekje op, geen jeuk. Zou het irritatie van fietsbroek kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

het zou een irritatie kunnen zijn

Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat Canesten een oplossing is.

Reageren
    Hans
    1. De plekjes op de foto’s vervagen langzaam en zijn bijna verdwenen maar nog wel zichtbaar. Ik ga er vooralsnog vanuit dat het herstellende littekens zijn van opengesprongen talgkliertjes. 3 in een aantal weken, voorheen is me dit niet opgevallen. Al met al is de eerste als 4 weken zichtbaar, dat vind ik wel lang maar wondjes genezen altijd langzaam bij mij. Mocht er toch nog iets veranderen dan meld ik het.
    Reageren
    Hans
    1. Hoi John, hierbij een foto van een vd 2 plekjes. Heb veel gesmeerd met lanette zalf en dan zijn ze nauwelijks zichtbaar nog. Nu 1 dag niet gesmeerd, zie foto. Plekjes blijven lichtgekleurde. Ik denk zelf nog steeds aan een genezend talgkliertje wat open was gegaan. Kan dat zolang duren voordat het niet meer zichtbaar is? Geen jeuk of pijn verder. Soa testen negatief.
    Reageren
    John (moderator)

Het kan wel even duren voordat het weg is.

Reageren
    Hans

Dankje, zodra ze echt weg zijn zal ik het melden hier.

Reageren
    Hans

De plekjes zijn nagenoeg weg, slechts nog een lichte verkleuring. 1 plekje is 3 maanden zichtbaar geweest. Uiteindelijk heb ik er niet meer dagelijks naar gekeken en met rust gelaten. Dat lijkt de oplossing van de genezing te zijn geweest.

Reageren
Reageer op: Enig idee wat dit is?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.