- Tom23 augustus 2021 om 16:26
Hallo,
Op thuisarts.nl staat dat besmetting via o.a orale sex en vingeren gaat. Het is misschien een domme vraag maar hoe gaat dat praktisch? Als ik een vrouw vinger, besmet ik haar dan alleen als ik zelf eerst mijn eigen wrat aan heb geraakt en niet als ik vantevoren mijn handen heb gewassen?
Als een vrouw mij pijpt ben ik dan alleen besmettelijk als de wrat er nog zit en niet als die weg is? Kan ik een vrouw beffen als ik geen wrat in mijn mond heb? Aftrekken staat er niet bij maar kan een vrouw besmet worden als ze mij aftrekt en de wrat er nog is?
Ik heb nog een 2e vraagje. Weet iemane hoelang de condyline moet drogen voordat ik de voorhuid er weer overheen kan trekken?Alvast bedankt!
6 reactiesReagerenAno23 augustus 2021 om 17:43Nieuwe wratten zijn besmettelijker dan oude, dit komt door het korstlaagje wat over de wrat heen groeit.
Reageren
Je bent het minst besmettelijk als er geen wratten meer zijn en lang zijn weg gebleven.
Je kan een vrouw beffen als je zelf geen wratten in de keel hebt.
In de keel komt eigenlijk alleen voor bij immunodeficiëntie zoals HIV of andere chronische aandoeningen.
Condyline droogt heel snel op, meestal binnen 3 seconden, echter is de voorhuid wel heel dun dus pas er mee op.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij mag je daar geen eens condyline smeren, aangezien het huid en de eikel met elkaar in contact komen tast je ook de eikel aan
Een vrouw vingeren kan wel, alleen zal je zeggen tegen haar sorry maar ik kleed me niet uit en was eerst even mijn handen? Dan is de drang al bijna weg (of in ieder geval bij haar), komt er op neer dat dat niet praktisch is.Tom23 augustus 2021 om 18:43Dankje Ano!
Reageren
Ik hoopte eigelijk dat je niet besmettelijk bent als je geen wratten meer hebt of de wratten niet aanraakt (ik snap dat je het virus altijd blijft houden)
Als ik jou goed begrijp ben je minder maar toch nog besmettelijk als de wratten wegzijn. Hoe kun je dan concreet iemand besmetten?
Ik heb een wrat op de eikel en kort daaronder maar wil de condolyne eerst goed laten drogen voordat ik mijn voorhuid er weer overtrek.Ano24 augustus 2021 om 06:15Ik zou overleggen met de huisarts of je daar wel condyline mag gebruiken, anders krijg je er een zalf voor namelijk.
Nou, ondat wratten soms geen syptomen geven. Je kan dus onbewust een wrat hebben.
Ook staat er bij de richtlijnen van het RIVM dat er virus afscheiding kan zijn vanuit de haarzakjes ook zonder wratjes.Bij een vaste partner heeft een condoom geen nut.
Het meest besmettelijk zijn natuurlijk de wratjes.
ReagerenTom24 augustus 2021 om 08:48Dankje!
Reageren
Ik heb de condyline van de dokter gekregen voor die plek.
Ik heb nog een laatste vraag. In de handleiding staat dat je eerst met zeep moet wassen voordat je de condyline aanstipt. Is dat echt zo omdat je normaal alleen met lauw water mag wassen?Ano24 augustus 2021 om 15:07Dat heb ik niet gelezen. Misschien heb je een ander merk. Gewoon afspoelen met lauw water is voldoende
ReagerenTom24 augustus 2021 om 23:38Dankje!
Reageren