Zoeken Vraag het forum

Soa?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb een dringende vraag. Ik ben namelijk bang sat ik een soa heb… Ik heb 2 maanden geleden voor het eerst seksueel contact gehad. Onze geslachtsdelen hebben onder andere elkaar aan geraakt. En zijn penis is alleen met het topje in mijn vagina geweest. Nu heb ik hem gister gepijpt. Dit lijkt mij zeker genoeg om nu een soa te kunnen hebben. Ik ben nu 16 we hebben alle twee nog geen eerdere seksuele contacten gehad. Ik wil het het liefst niet tegen mijn ouders zeggen maar ik heb geen idee wat ik moet doen. Ik wil absoluut niet onvruchtbaar worden!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]we hebben alle twee nog geen eerdere seksuele contacten gehad.[/quote] Dan wordt het toch moeilijk om een soa te krijgen.

Om een soa te krijgen moet er een van jullie twee dan wel ook een soa hebben

Reageren
    Anoniem

Is een soa dan alleen overdraagbaar? Het kan toch ook zijn dat je al een soa hebt als je nog nooit seks hebt gehad? En zo ja, hoe vaak komt dat voor?

Reageren
    John (moderator)

SOA staat voor Seksueel Overdraagbare Aandoening. Als je nooit eerder seks hebt gehad kun je in principe ook geen soa hebben.
    Er zijn wel uitzonderingen…..je zou een soa die je moeder heeft gehad tijdens de geboorte kunnen krijgen. Maar dat zou en bekend zijn en eerder klachten geven

Reageren
Reageer op: Soa?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.