- Anoniem16 januari 2016 om 10:16
Ik heb een dringende vraag. Ik ben namelijk bang sat ik een soa heb… Ik heb 2 maanden geleden voor het eerst seksueel contact gehad. Onze geslachtsdelen hebben onder andere elkaar aan geraakt. En zijn penis is alleen met het topje in mijn vagina geweest. Nu heb ik hem gister gepijpt. Dit lijkt mij zeker genoeg om nu een soa te kunnen hebben. Ik ben nu 16 we hebben alle twee nog geen eerdere seksuele contacten gehad. Ik wil het het liefst niet tegen mijn ouders zeggen maar ik heb geen idee wat ik moet doen. Ik wil absoluut niet onvruchtbaar worden!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 januari 2016 om 11:21[quote]we hebben alle twee nog geen eerdere seksuele contacten gehad.[/quote] Dan wordt het toch moeilijk om een soa te krijgen.
Om een soa te krijgen moet er een van jullie twee dan wel ook een soa hebben
ReagerenAnoniem23 januari 2016 om 08:46Is een soa dan alleen overdraagbaar? Het kan toch ook zijn dat je al een soa hebt als je nog nooit seks hebt gehad? En zo ja, hoe vaak komt dat voor?
ReagerenJohn (moderator)
23 januari 2016 om 11:33SOA staat voor Seksueel Overdraagbare Aandoening. Als je nooit eerder seks hebt gehad kun je in principe ook geen soa hebben.
Reageren
Er zijn wel uitzonderingen…..je zou een soa die je moeder heeft gehad tijdens de geboorte kunnen krijgen. Maar dat zou en bekend zijn en eerder klachten geven