Hallo,
Ik heb bij een one night stand in een dronken bui (gewoon M/V) zeer waarschijnlijk chlamydia opgelopen. Ik heb klachten en die matchen precies met de beschrijving (branderig gevoel en doorzichtige soms melkachtige afscheiding met name in de ochtend).
Zit in een gelukkig huwelijk en het is beter voor iedereen als dit niet uitkomt.
Ik lees dat Chlamydia ook vanzelf kan klaren.. Als dit gebeurd, hie snel zouden de klachten dan ingeveer moeten verdwijnen? Wacht dit graag af. Daarna zal ik mij zeker laren testen (op alles) just to be sure.
MVG
Chlamydia kan zichzelf klaren maar dan heb je het over maanden/jaren. En er is ook een aanzienlijke kans dat het erger wordt. Antibiotica dus zeker nodig. Het zou ook nog gonorroe kunnen zijn.
Je kan anoniem naar de ggd voor testen en behandelen(hoeft je vrouw niet achter te komen). Je kan ook online een test bestellen via soa poli en indien positief de behandeling via hun krijgen.
Zelfde schuitje gezeten, je wilt niet je vrouw opzadelen met zoiets en niet vertellen. Dus zorg dat zij geen risico loopt en laat je behandelen.
Precies wat Henk aangeeft. Bovendien kan je jouw vrouw gemakkelijk besmetten en het hoeft bij haar bepaald niet zonder symptomen te verlopen...
Laat dus testen, ook op gonorroe, want het verschil kan je zonder test niet vaststellen. Bovendien verschilt de behandeling.
Je kan ook gewoon naar de huisarts toe.
Volgens mij is het voorcwat betreft het klaren nog niet duidrlijk hoe lang dit is. Ik heb zelf seks gehad met iemand met vadtgesteldd chlamydia. Hij klachten aan penis en ik een week later ook. Veel plassrn, branderig gevoel. Hij getest chlamydia...ik had 5 dagen last van genoemde klachten en daarna plots weg...na windowfase test gedaan en chlamydia penis negatief, mond positoef. Gedproken met ggd en gezien mijn symptomen en risicocontact heb ik het ook aan mijn prnis gehad maar is het bij mij binnen enkele dagen daar geklaard. Weken later tweede test en daar was prnis ook negatief. En daar geen klschten meer aan gehad. Dus blijkbaar is het mogelijk dat het snel klaart bij ern man. Maar dat is natuurlijk per situatie anders
Chlamydia kan uit zichzelf weer verdwijnen, maar niet binnen slechts enkele dagen.
Volgens betreffende GGD is dit dus wel mogelijk. Er zijn steeds meer signalen dat Chlamydia zichzelf soms heel snel kan klaren bij mannen. Maargoed ik weet niet wat jou achtergrond is als anoniem.
Ik vind het fijn dat je hier herhaalt wat je meent dat de GGD heeft gezegd, maar technisch kan het gewoon niet.
Na infectie met de chlamydia bacterie moet deze zich eerst aan de epitheelcellen hechten en binnendringen. Dan moet de bacterie zich vermenigvuldigen. Dan ben je al minimaal een week verder. Je lichaam moet dan de afweer op gang brengen en afweercellen naar de bacterie sturen. Die kunnen de bacterie bestrijden, maar dat is niet eenvoudig. Ook dat duurt minimaal een week (eerder langer). Je bent dan dus al twee weken verder na de infectie, maar eigenlijk nog veel langer.
Uit zichzelf genezen binnen slechts enkele dagen kan dus niet omdat de infectie dan niet eens op gang gekomen is.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!