Zoeken Vraag het forum

Soa & syfilis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anonime

hallo, ik heb 2 vragen en dat is: is een chlamydia en gonnoeroe test na 2 weken negatief definitief betrouwbaar.

2. Is een syfilis test met verdenking van een zweer klacht. na 4,5 weken zeg maar 31 dagen negatief definitief betrouwbaar ?

graag specifieke antwoorden

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Voor chlamydia en gonorroe wel. Voor syfilis zal 3 maanden na het contact een controle test gedaan moeten worden tenzij er eerder symptomen ontstaan.

Reageren
    Anonime

dus als er symptomen als een zweer eerder ontstaat zou dan een test na 4 weken a 5 weken positief kunnen aangeven als syfilis de oorzaak ervan is

Reageren
    Anonime

dus als er symptomen als een zweer eerder ontstaat. Dan zou een test na 4 weken a 5 weken positief kunnen aangeven als syfilis de oorzaak ervan is als ik het goed begrijp toch ?

Reageren
    John (moderator)

Ja, want dan kan er een swab van de zweer worden gemaakt

Reageren
    Anonime

neee maar ik bedoel met een bloedtest dus stel je hebt een zweer. Zou een bloedtest dat kunnen aangeven na 4 weken contact ?

Reageren
    John (moderator)

Asl je een zweer hebt, wordt daar een swab van genomen omdat daarmee de bacterie het beste is vast te stellen….

Reageren
    Anonime

nou mijn huisarts zei dat kon niet van me keel hij heeft zelfs de GGD daarover gebeld die zeggen er moet een bloedtest gedaan worden wat ik zelf ook heel raar vond waarom geen swab genomen kon worden

Reageren
    John (moderator)
    Anonime

op de site staat dat de swab alleen bij GGD wordt gedaan. Of zou het ook bij de huisarts kunnen tandor maar dat zij mij gewoon voor de gek houden grof gezegd

Reageren
    John (moderator)

Dat kan ook bij de huisarts hoor…..

Reageren
Reageer op: Soa & syfilis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.