Zoeken Vraag het forum

Negatier getest toch groene pus

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ben jij zelf ook zorgprofessional of arts anoniem? Ik vond het gek omdat er altijd gezegd wordt kuur afmaken. En is toch verwarrend dat rivm in zijn eigen bronvermelding 2 andere buitenlandse rivms aangeeft met een andere behandeling voor hetzelfde. Rivm zelf zegt dat doxy onvoldoende bewezen is, maar de bronnen waarnaar ze verwijzen zeggen wel doxy + azi en doxy+ moxi

Anoniem

Wie of wat ik ben is niet interessant.

Overleg met je behandelaar. Wij kennen hier niet het dossier. Wij kennen niet de overwegingen van je behandelaar.

Tijdig stoppen met een antibioticum kan ook om b.v. resistentie te voorkomen.

Reageren
    Anoniem

Mycoplasma is gevoelig voor azitromycine, s23 mutatie niet aangetoond. Eind goed al goed

Reageren
    Anoniem vraag aan peter huisarts

Deze test was bij mijn enige bedpartner ( enige in 1 jaar tijd) gedaan, er stond s23mutatie niet aangetoond. Na 3 dagen doxy verdween dus de gele pus na 1 dag azi verdween alles. Nu een 8 dagen na de kuur zijn de klachten terug en ook de gele dikke pus na het opstaan sinds 2 dagen. Dit wijst toch op een ophoping van witte bloedcellen, en geen restklachten. Wat gek na dat het gevoelig was voor azi. Kuur is afgemaakt. Blijkbaar heeft een bacterie het toch overleeft. Wat moet ik nu doen, ik heb zelf alleen de positieve test gehad zonder het gevoeligheidsprofiel, en de test kan nu vals positief uitkomen en resistentietest op azi kan falen na een kuur op basis van eerdere ervaring met myco. Mijn huisarts gooide het toen op restklachten en gewoon een irritatie . Wat nu? Gewoon moxifloxacine vragen?

Reageren
    Anoniem vraag aan peter huisarts

Ik heb maar 1x sex gehad langer dan een maand geleden met diegene, daarna nooit meer of uberhaupt met iemand

Reageren
    Anoniem

Waarom ga je hier elke keer van die halve losse vragen stellen terwijl je onder behandeling bent van een arts? Deze kent jouw historie en is bij uitstek de persoon die je uitstekend kan adviseren.

Reageren
Reageer op: Negatier getest toch groene pus
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.