- Anoniem27 juli 2015 om 11:15
Hi, ik heb de laatste 2 maanden inmens veel last gehad van nachtmerries, zelf zo erg dat ik me niet meer kan herinneren wanneer ik voor het laats een normale droom heb gehad. Ik word elke ochtend wakker van een nachtmerrie ik slaap ook erg slecht omdat ik ook vaak midden in mijn slaapcyclus gewekt word. Ik heb al verschillende posts bekeken voor tips tegen nachtmerries. Geen van deze komen overeen met die van mij. Want de mensen die vaak nachtmerries hebben blijken altijd heel gestrest te zijn, wat ik totaal niet ben. Ik ga nu naar het 4e jaar toe. Momenteel heb ik zomervakantie en ook nu terwijl ik mijn gedachtes volledig op mijn vrije tijd kan focussen heb ik nog steeds nachtmerries. Ik schrijf sinds 3 weken al mijn dromen/nachtmerries op. Ik zal vertellen wat er in mijn laatste droom gebeurde. Ik was op een soort kampeer boerderij waarbij we de gelegenheid hadden om buiten op een groot grasveld met elkaar te praten etc. Ik had een vrienden in die droom, we gingen samen naar het eind van het grasveld naast de bosjes liggen in elkaars armen. Na een poosje hoorden we een abnormale gil, het leek niet eens op een gil het leek eerder op een hels geluid. We keken allebei op en daar zagen we het. Het voelde alsof mijn hard wegzakte en ik bijna flauwviel, ik geloofde mijn ogen niet. Er vlogen helse beesten in de lucht. (ze leken op dementors van Harry Potter). Ik pakte haar hand en ik was gek genoeg om door ze heen te rennen zodat we naar binnen konden vluchten. Maar toen we zo dichtbij waren van de ingang sleurde een beest haar mee en vrat haar voor mijn ogen op. toen werd ik wakker. De meeste kunnen zich wel voorstellen hoe je je dan voelt als je wakker word. Een factor die dit kan veroorzaken (zeer onwaarschijnlijk) is dat ik af en toe een film kijk waarin bepaalde gedaantes in voor komen die nogal schokkend kunnen zijn om te zien. Zoals die dementors van Harry Potter waar ik het eerder over had (dit was de eerste keer dat ik die in mijn nachtmerries had). Maar een film maak nooit indruk op me ik word er ook niet bang van ofzo. En het is echt heel minimaal wat ik aan dit soort films kijk (ongeveer 2-4 per maand). Ik wil nogmaals duidelijk herhalen dat dit soort dingen in films totaal geen indruk op me maakt.
[url=https://bplusmovieblog.files.wordpress.com/2013/02/harry-potter-and-the-order-of-the-phoenix-71.png?w=590]Klik hier om te zien hoe die dementor eruit zag. [/url]
Alvast bedankt voor de hulp!6 reactiesReagerenAnoniem27 juli 2015 om 11:20Sorry voor mijn typ fouten zoals: vrienden, ik bedoelde vriending te scrhijven, ook schreef ik hart met een d. Hier a.u.b niet op letten 😛
ReagerenJohn (moderator)
27 juli 2015 om 12:41[quote]Maar een film maak nooit indruk op me ik word er ook niet bang van ofzo. En het is echt heel minimaal wat ik aan dit soort films kijk (ongeveer 2-4 per maand). Ik wil nogmaals duidelijk herhalen dat dit soort dingen in films totaal geen indruk op me maakt.[/quote]
Misschien maken dit soort films meer indruk op je dan je denkt in je onderbewustzijn. Je gaat er namelijk over dromen.
Je droom lijkt namelijk precies op een horrorfilm waarbij stel tieners op vakantie gaat en een paartje en ook de rest aan de rand van het bos wordt vermoord door een vreemde verschijning. En dan hebben we natuurlijk nog de dementors van Harry…Een factor die dit kan veroorzaken (zeer onwaarschijnlijk) is dat ik af en toe een film kijk waarin bepaalde gedaantes in voor komen die nogal schokkend kunnen zijn om te zien. Ik denk dat je “zeer onwaarschijnlijk” beter maar verandert in “zeer waarschijnlijk”.
ReagerenAnoniem27 juli 2015 om 12:49Hi ik snap dat je dit zegt, maar lang niet al mijn nachtmerries hebben met een film te maken of met iets wat ik gezien heb, het is vaak mijn eigen fantasie die aan de gang is. (ik had dit eigenlijk ook in de post moeten zetten). En als ik zou stoppen met dit soort films te kijken, zou dat helpen? Want het is namelijk al echt een lange tijd geleden dat ik die film heb gezien. Moet ik hiermee naar de huisarts?
ReagerenJohn (moderator)
27 juli 2015 om 13:50Het is inderdaad je eigen fantasie die, aan de hand van zo’n film bijvoorbeeld, eigen voorstellingen gaat maken. Ik zou in ieder geval een ander genre van films bekijken… Speel je ook vergelijkbare games misschien?
Reageren
Iedereen heeft wel eens van die periodes. In de regel gaat dat ook weer vanzelf weg.Anoniem27 juli 2015 om 15:43Ja ik speel af en toe wel eens games zoals The Witcher 3 en Bloodborne, nu ik er aan denk zit hier ook een flinke lik fantasie in verwerkt. Betekend dus dat ik dit soort dingen achterwege moet laten… Is er misschien een manier waardoor ik niet droom over dit soort dingen, het is namelijk af en toe wel eens fijn om een beetje te gamen als ik me verveel.
ReagerenJohn (moderator)
27 juli 2015 om 16:33Als je dit dus allemaal bij elkaar optelt, zie je dus dat de impact van de films en games groter is dan jij had gedacht. Dan zijn je dromen niet meer zo vreemd..
Je kunt je dromen niet beinvloeden. Of je dit soort films niet meer moet kijken en de andere games moet gaan spelen zul je zelf moeten beslissen. De gevolgen ken je…..
Reageren