Zoeken Vraag het forum

Altijd nachtmerries. Elke nacht. Nooit wat anders.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoe kan het toch dat ik vrijwel elke nacht zo afschuwelijk droom? Altijd droom ik over ruzie, vechten, conflict, moord en verkrachting. Het is zelden dat ik eens gewoon een prettige droom heb. Horen dromen niet iets aangenaams te zijn, iets waar je aan de ontbijttafel graag over praat met de rest je huisgenoten? Horen dromen niet een mooi fenomeen te zijn, in plaats van iets wat bijna een reden is om NIET te gaan slapen?

Het is nu al een hele tijd zo, maar de laatste paar weken loopt het echt de spuigaten uit. Vannacht ook weer, droomde ik dat ik een collega helemaal tot een pulp sloeg omdat zij me uitdaagde. Ik ben helemaal niet gewelddadig, maar als je alleen mijn dromen zou zien, zou je zweren dat ik één of andere psychopaat was.

Alles heeft een reden, en ik heb lang geloofd dat mijn dromen het gevolg waren van teveel werk en stress, maar ik werk nu de helft van wat ik eerst werkte, en ik voel me overdag vrij relaxed, maar alsnog zijn mijn dromen levensechte horrorfilms.

Wat info over mij;
    Ik ben 20 jaar, werk in een poppodium/kroeg, ben jaren depressief geweest, slik op het moment nog steeds antidepressiva (15MG/dag , Lexapro), en ik heb een waardeloze jeugd achter de rug.

In het begin dacht ik dat de vreselijke dromen het gevolg waren van het verwerken wat er allemaal voor naars op school is gebeurd, maar hoort zoiets niet na een aantal jaar weg te ebben? Hoe kan iets uit je vroegere jaren je nog zo lang achterna zitten? Het moet iets anders zijn. Zou het een bijwerking van de antidepressiva kunnen wezen?

1 reactie
    Reageren
    Tandor1

[quote]slik op het moment nog steeds antidepressiva (15MG/dag , Lexapro)[/quote]

Het is inderdaad een bekende bijwerking van de AD. Overleg dit met je arts en kijk of er een ander middel is met minder bijwerkingen.

Reageren
Reageer op: Altijd nachtmerries. Elke nacht. Nooit wat anders.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.