Zoeken Vraag het forum

‘Dromen’ dat je wakker moet blijven

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb geregeld eens dromen waarin ik mezelf dwing om wakker te blijven, terwijl ik weet dat ik droom. Het is vreemd om uit te leggen, maar dan ben ik op een feest, in de klas, in de dansles… en denk ik dat ik moet meedansen of meewerken in klas, maar een beetje later zeg ik dan tegen mezelf dat ik mag slapen en dan als ik wil slapen, denk ik weer dat ik moet opletten en zo gaat het maar door. Ik wil dus zogezegd slapen, omdat ik besef dat het een droom is, maar wanneer ik dat besef dan valt mijn besef plots weg en denk ik weer dat ik echt in de dansles, school… zit. Het is best irritant, want nu weet ik niet of ik gewoon een uur wakker heb gelegen ( want ik kan me herinneren dat ik dansbewegingen maakte in mijn slaap) of ik gewoon bewust heb gedroomd. Weet iemand wat dit precies is?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is dus gewoon een droom die je bewust meemaakt. Niks bijzonders. Daar heeft iedereen wel een “last” van.

Reageren
    Anoniem

dus het is niet dat je een uur wakker ligt, je slaapt wel degelijk?

Reageren
    John (moderator)

Ja hoor. Dat speelt zich allemaal in je slaap af. Het is gewoon een droom

Reageren
Reageer op: ‘Dromen’ dat je wakker moet blijven
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.