- NICK9613 mei 2014 om 23:16
Ik ben 18 en heb het volgende probleem
Ik moet sochtends altijd vroeg opstaan voor school of stage etc. Als ik mijn wekker zet word ik hier niet wakker van heb alles al geprobeert niets werkt
Als ik dan door iemand in huis wakker word gemaakt merk ik hier niets van en slaap ik (wat ik weet) nogsteeds door en word ik na veel gedoe pas een keer wakker en ben ik meestal al te laat
Nu blijkt wat ik van mijn ouders hoor dat ik gewoon op hun reageer en met ze praat, zelf mijn wekker uitzet en gewoon rechtop op de rand van mn bed zit en dan toch weer mijn bed in ben gekropen en verder ben gaan slapen
Zelf heb ik dit nieteens in de gaten ik weet er helemaal niks van
Het komt zelden voor dat ik weet dat ik mijn wekker heb uitgezet of wakker ben gemaakt en weer inslaap ben gevallen nadat ik echt wakker word en uit bed kom
Nu zorgt dit soms toch voor aardig gedoe onder elkaar mn ouders geloven het niet dat ik er helemaal niks meer vanaf weet en het schijnt dat ik ze uitscheld als ze me wakker proberen te maken terwijl ik dat helemaal niet wilIk wil gewoon normaal wakker kunnen worden van een wekker zonder dat gezeur, geschreuw en gedoe wat iedereen shagerijnig maakt
Iemand misschien een oplossing of ervaring mee?
Hoop dat er snel een helpende oplossing komt, Dit kan echt niet verder zo!Alvast bedankt
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 mei 2014 om 23:35Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht?
Reageren
Heb je hier in het weekend ook last van?NICK9613 mei 2014 om 23:39Heb ik meestal wel rond de 7 uur slaap.
Reageren
In het weekend heb ik er geen last van omdat ik dan altijd goed uit slaap en dan alleen wakker word gemaakt als het echt heel laat word.John (moderator)
13 mei 2014 om 23:49Ik denk dat je toch eens moet proberen om eerder te gaan slapen, zodat je rond de 9 uren slaapt. Kijk dat je het laatste uur voordat je gaat slapen geen pc, mobiel, iphone e.d. in ieder geval geen schermen gebruikt. Gebruik je regelmatig energy drinks, ga dat dan beperken. Drink na 14,00 uur geen energy drank meer.
Gebruik je drugs?
ReagerenNICK9614 mei 2014 om 00:03Eerder slapen vind ik heel moeilijk en lukt alleen als ik echt flink moe ben dat ik zo inslaap val.
Hoe het kan weet ik ook niet maar ik kan om een of andere reden niet uit mezelf gaan slapen als mijn ouders nog beneden in de woonkamer tv zitten te kijken ofzo dan lig ik de heletijd in mn bed te draaien en te doen dat ik niet inslaap kan komen en als mn ouders dan gaan slapen lukt het al helemaal niet meer om te slapen.Meestal voor ik ga slapen ga ik gewoon in bed liggen en nog even tv kijken tot ik merk dat ik ook moe begin te worden en wel kan slapen
Heb ook vanaf dat ik me kan herinneren eigenlijk tot denk ik nu zo ongeveer ca. 3 a 4 jaar geleden ook gehad dat ik nooit uit mezelf kon slapen en altijd pas inslaap viel totdat ik echt zo moe was dat ik niet meer wakker kon blijven
Drink zo maar zelden energy drink en gebruik geen drugs
ReagerenJohn (moderator)
14 mei 2014 om 07:22Je hebt dus een inslaap probleem. Je slaapt ook relatief weinig.
Reageren
Ik denk toch dat je zou moeten proberen om eerder te gaan slapen. Je hebt als het goed is, nu ook minder dan 7 uurtjes geslapen. Probeer eens een boek te lezen voordat je gaat slapen, neem ’s avond een beker warme melk met honing en ga eens andersom in bed liggen. Dus met je hoofd aan die kant waar nu je voeten liggen. Dat wil soms helpen met inslapen. Als je gamed op je pc, probeer dat dan de laatste 3 uur voordat je gaat slapen niet te doen. Dat zorgt nl voor te veel hersenactiviteit voordat je gaat slapen.