Zoeken Vraag het forum

vreselijk onrustig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Er is wel eens in de week dat ik moe ben en wil slapen, wanneer ik dan in ben lig slaap ik best snel maar ben ik een paar uur later wakker. Ik heb dan heel veel hoofdpijn, kan mijn voeten niet stil houden, heb het warm en koud, ik word misselijk, wanneer ik mijn ogen sluit flitsen er beelden en gesprekken of gebeurtenissen door mijn hoofd die nergens op slaan ik kan ze moeilijk volgen, ook heb ik bij staan dan een ergere misselijkheids gevoel en krijg ik ademhalings problemen (hyperventilatie). Aangezien ik nu alweer wakker ben en er helemaal gek van word wil ik graag om raad vragen.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe oud ben je?
    Wat doe je zoals het laatste uur voordat je gaat slapen?
    Heb je last van spanningen en/of stress?
    Ben je man of vrouw?
    Gebruik je medicijnen, alcohol of drugs?
    Heb je nog andere aandoeningen, klachten of ziekten buiten je hyperventilatie?

Reageren
    Anoniem

Ik ben 15, een vrouw ik heb aardig wat meegemaakt best veel stress. Vannacht overgegeven niet meer in slaap gekomen. Mijn moeder vraagt binnen kort een psycholoog bezoek voor mij op meldde ze vandaag. Ik slik de pil en iets tegen misselijkheid. Voor het slapen ben ik bezig met tv telefoon of laptop ik zag dat ik beter kon lezen een uur van te voren. Dat ga ik nu ook proberen.

Reageren
    John (moderator)

Een bezoek aan een psycholoog is een goed idee. Om meer rust in je hoofd te krijgen voordat je gaat slapen is het inderdaad raadzaam om geen schermen te gebruiken zoals GSM, TV, PC e.d. Lezen is inderdaad een goede optie.
    Wat je ook zou kunnen proberen zijn ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen. die kun je vinden op:

http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst

Reageren
Reageer op: vreselijk onrustig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.