- Anoniem24 maart 2014 om 01:43
Hallo,
Er is wel eens in de week dat ik moe ben en wil slapen, wanneer ik dan in ben lig slaap ik best snel maar ben ik een paar uur later wakker. Ik heb dan heel veel hoofdpijn, kan mijn voeten niet stil houden, heb het warm en koud, ik word misselijk, wanneer ik mijn ogen sluit flitsen er beelden en gesprekken of gebeurtenissen door mijn hoofd die nergens op slaan ik kan ze moeilijk volgen, ook heb ik bij staan dan een ergere misselijkheids gevoel en krijg ik ademhalings problemen (hyperventilatie). Aangezien ik nu alweer wakker ben en er helemaal gek van word wil ik graag om raad vragen.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 maart 2014 om 14:03Hoe oud ben je?
Reageren
Wat doe je zoals het laatste uur voordat je gaat slapen?
Heb je last van spanningen en/of stress?
Ben je man of vrouw?
Gebruik je medicijnen, alcohol of drugs?
Heb je nog andere aandoeningen, klachten of ziekten buiten je hyperventilatie?Anoniem24 maart 2014 om 14:17Ik ben 15, een vrouw ik heb aardig wat meegemaakt best veel stress. Vannacht overgegeven niet meer in slaap gekomen. Mijn moeder vraagt binnen kort een psycholoog bezoek voor mij op meldde ze vandaag. Ik slik de pil en iets tegen misselijkheid. Voor het slapen ben ik bezig met tv telefoon of laptop ik zag dat ik beter kon lezen een uur van te voren. Dat ga ik nu ook proberen.
ReagerenJohn (moderator)
24 maart 2014 om 15:46Een bezoek aan een psycholoog is een goed idee. Om meer rust in je hoofd te krijgen voordat je gaat slapen is het inderdaad raadzaam om geen schermen te gebruiken zoals GSM, TV, PC e.d. Lezen is inderdaad een goede optie.
Wat je ook zou kunnen proberen zijn ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen. die kun je vinden op:http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst
Reageren