Zoeken Vraag het forum

overdreven veel vreemde klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • just a girl

Hallo,

Als ik ergens moet beginnen is het wel ongelovelijk extreem zweten. Ik word wakker in een nat bed. En ook overdag heb ik soort zweet aanvallen. Nee, ik ben niet in de overgang want ik ben een vrouw (meisje ook wel) van 17.
    Daarbuiten schommelt mijn gewicht alle kanten op, 3 kilo erbij, en dan weer 3 kilo er af.
    Terwijl ik gewoon slank ben en voor mijn gevoel niet slecht eet!
    Daarnaast heb ik heel veel last van nachtmerries, vreemde dromen met moorden en gekke dingen die mij vaak geen rust bieden tijdens mijn slaap. Vaak is het een periode van nachtmerries en dan is het weer even rustig.
    Laatst was ik ziek door een bacterie en had een ongelovelijke erge keelontsteking en zweette ik zoveel dat het geen zin had om te douchen want ik transpireerde nog meer dan het water wat uit de douchekop kwam…
    Iemand die mij verder kan helpen? Het zijn nogal vage klachten en ik denk niet dat een huisarts hier wat mee kan, of juist wel?
    Tips, hulp, wat dan ook zou ik super erg waarderen!!

8 reacties
    Reageren
    Edwin

Zou een schildklier probleem kunnen zijn. Lees het volgende eens: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/3745-schildklier-te-snelle-werking.html

Reageren
    Olga

Hai, 17 jaar en dan zo overmatig zweten? Juist wel een aanleiding om een afspraak te maken met je huisarts. Laat je weten hoe het met je gaat?

Groetjes

Reageren
    just a girl

ja dat leek mij dus ook een afspraak maken.. maar ben niet iemand die met zoiets naar de dokter gaat.
    ik ben ook heel gauw moe. kan het niet gewoon stress zijn of is dat niet mogelijk?
    ik ben ook niet dik, heb geen dikke dekens, en een prima goed bed dat ventileert. zit nu ook op de bank me kapot te zweten en weet gewoon niet waarom..

Reageren
    just a girl

beste edwin, aardig dat je wil reageren.
    ik zie er bij staan verhoogde temperatuur bij opstaan. ik ga denk ik morgen vroeg snel mijn temperatuur meten en kijken wat die aangeeft. als die inderdaad te hoog is ga ik wel een afspraak maken denk ik… daarnaast heb ik volgens mij wel een goede hartslag… maar ik maak mij nu wel zorgen, ik heb enorme vreemde gewichtsafname. ik ben vermoeid en zweet heel veel. ik heb oogklachten en ik heb slechte ogen die elk jaar slechter worden ( -6 bij het ene oog -5.5 bij het andere) en een ontregelde menstruatie cyclus heb ik ook. daarom slik ik de pil om het regelmatig te krijgen.. maar ik heb al een keer mijn bloed laten onderzoeken op pfeiffer en bloedarmoede. dan was denk ik die TSH toch wel gevonden? of is dat een ander soort onderzoek?

Reageren
    just a girl

heeft dus weinig zin hier wat op de posten want krijg geen reactie haha

Reageren
    Joleen

Hai, je hebt advies gekregen om naar de huisarts te gaan dus het is aan jou om dat te doen.

Succes

Reageren
    greengirl

i did, opnieuw wat gepost met een account naam greengirl.. lees daar maar verder..

Reageren
    Anoniem
Reageer op: overdreven veel vreemde klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.