John (moderator)
23 februari 2013 om 00:45Beste Kittie,
Helaas ken ook van die voorbeelden waarbij regressietherapie wordt toegepast. Ook ik vindt dat nogal wazig…
Ik zal proberen uit te leggen waarom een psychiater voor hand liggend is.
Een psychiater kan beter inschatten welke medicatie voor jou het best geschikt is. Het is niet de bedoeling om weer opnieuw in therapie te gaan. Dat hoeft nl ook niet. In het geval dat ik beschreef, heeft de nieuwe psychiater uiteraard kennis genomen van het dossier van de patient. Bij de psychiater is duidelijk aangegeven dat gesprektherapie en ook andere therapie niet aan de orde zouden zijn. Dat was immers al allemaal gedaan in feite zonder resultaat. Bovendien zou het oprakelen van alle ellende geen enkel perspectief bieden. De zorgvraag aan de psychiater was louter die van medicijn aanpassing omdat de medicijnen die op dat moment waren voorgeschreven niet werkten.
Nee, Kittie, ik wil je niet met alle geweld naar een psychiater praten.
Daarom gaf ik aan, dit met je huisarts te bespreken. Geef daar aan dat de medicatie niet werkt. Ook de huisarts kan andere medicatie voorschrijven. Hij zou eventueel met een psychiater kontakt kunnen opnemen om dat te bespreken. Ik denk dat een medicatiewisseling goed zou kunnen uitpakken, maar je zult dit toch met een arts moeten bespreken. Ik kan dit helaas niet voor je doen. Maar dat zul je waarschijnlijk ook wel begrijpen.
Ondanks je voorbehoud, zou je toch willen adviseren om je huisarts om een slaapmiddel te vragen. Een inslaper voor korte tijd, zodat je toch even tot rust kunt komen. Bij die gelegenheid kun je de huisarts meteen vragen naar mogelijk andere medicatie omdat de huidige medicatie onvoldoende werkzaam is. Meer kan ik op dit moment helaas niet voor je betekenen. Tenzij je natuurlijk nog vragen hebt die kun je altijd stellen.kittie23 februari 2013 om 09:49dank,Tandor. Ik zal je vanaf heden niet meer lastig vallen,omdat ik dit allemaal zelf wel weet.Ik zie wel wat ik doe. nogmaals,dank kittie
Reageren