Zoeken Vraag het forum

Slecht slapen – medicijnen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sabine

Goedemorgen.

Al een lange tijd ben ik in therapie voor wat traumatische ervaringen, maar de laatste tijd slaap ik ongelofelijk slecht. Meestal slaap ik maximaal 5 uur per dag waardoor ik de gehele dag erg moe ben.

In het verleden heb ik wel eens oxazepam gebruikt voor het slapen; maar dit heeft niet meer mijn voorkeur. Hier kan ik namelijk ook geen nieuw recept voor krijgen meer.

Ik heb zelf al kruidentabletten geprobeerd, melatonine, ontspanningsoefeningen en het afschrijven van mijn gedachtes.

Heeft iemand hier ervaring mee en eventuele andere aanraders zodat ik toch een goede nachtrust kan pakken? Ik zou zelf niet zo goed weten wat een huisarts hier verder aan kan doen, vandaar mijn vraag!

4 reacties
    Reageren
    Veertje

En wat zegt je therapeut over het slechte slapen?

Ik herken het namelijk wel van mijn therapie periode tijdens mijn burnout. Ik had op den duur een omgekeerd ritme. In de nacht 2-3 uur slapen en overdag sliep ik veel omdat ik zo moe was.
    Samen met mijn therapeut heb ik toen de slaapproblemen aangepakt

Reageren
    Sabine

Ik heb het nog niet in zo’n grote hoedanigheid besproken, maar dit wil ik woensdag gaan aankaarten!

Hoe heb je dit aangepakt als ik vragen mag? Heb je daar tips in?

Reageren
    Veertje

Het is al wat jaren geleden dus helemaal in detail weet ik het niet meer.
    In grote lijnen kwam het erop neer dat ik overdag max 30 min mocht slapen voor 15.00 uur.
    In de avond moest ik wakker blijven tot 1.00 uur en dan in de ochtend weer half 7 opstaan.
    Als ik van 1 tot half 7 aan 1 stuk sliep mocht ik een kwartier eerder naar bed en zo dus steeds wat eerder.
    Retezwaar traject waar ik zeker 3 maanden mee bezig ben geweest onder haar begeleiding.

Reageren
    Ina

Valdispert helpt me heel goed. Te koop bij drogist.

Reageren
Reageer op: Slecht slapen – medicijnen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.