- Sabine16 maart 2026 om 08:13
Goedemorgen.
Al een lange tijd ben ik in therapie voor wat traumatische ervaringen, maar de laatste tijd slaap ik ongelofelijk slecht. Meestal slaap ik maximaal 5 uur per dag waardoor ik de gehele dag erg moe ben.
In het verleden heb ik wel eens oxazepam gebruikt voor het slapen; maar dit heeft niet meer mijn voorkeur. Hier kan ik namelijk ook geen nieuw recept voor krijgen meer.
Ik heb zelf al kruidentabletten geprobeerd, melatonine, ontspanningsoefeningen en het afschrijven van mijn gedachtes.
Heeft iemand hier ervaring mee en eventuele andere aanraders zodat ik toch een goede nachtrust kan pakken? Ik zou zelf niet zo goed weten wat een huisarts hier verder aan kan doen, vandaar mijn vraag!
4 reactiesReagerenVeertje16 maart 2026 om 10:35En wat zegt je therapeut over het slechte slapen?
Ik herken het namelijk wel van mijn therapie periode tijdens mijn burnout. Ik had op den duur een omgekeerd ritme. In de nacht 2-3 uur slapen en overdag sliep ik veel omdat ik zo moe was.
Reageren
Samen met mijn therapeut heb ik toen de slaapproblemen aangepaktSabine16 maart 2026 om 21:59Ik heb het nog niet in zo’n grote hoedanigheid besproken, maar dit wil ik woensdag gaan aankaarten!
Hoe heb je dit aangepakt als ik vragen mag? Heb je daar tips in?
ReagerenVeertje16 maart 2026 om 22:57Het is al wat jaren geleden dus helemaal in detail weet ik het niet meer.
Reageren
In grote lijnen kwam het erop neer dat ik overdag max 30 min mocht slapen voor 15.00 uur.
In de avond moest ik wakker blijven tot 1.00 uur en dan in de ochtend weer half 7 opstaan.
Als ik van 1 tot half 7 aan 1 stuk sliep mocht ik een kwartier eerder naar bed en zo dus steeds wat eerder.
Retezwaar traject waar ik zeker 3 maanden mee bezig ben geweest onder haar begeleiding.Ina30 april 2026 om 19:16Valdispert helpt me heel goed. Te koop bij drogist.
Reageren