Slapen

  • #1

    Hallo!

    Ik sliep slecht (eigenlijk niet) en de dokter schreef me mirtazapine voor. Nu ben ik hiermee 7 dagen gestopt en opnieuw slaap ik zeer licht en ben vaak (half) wakke...

    Wat kunnen nog middeltjes zijn om een goede nachtrust te krijgen?

    Bedankt!

    Reactie
    #2

    De mirtazapine was alleen voor het slapen?
    Hoe lang heb je ze gebruikt? Heb je afgebouwd of ben je in 1 keer gestopt?

    Reactie
    #3

    Ik nam het idd enkel om beter te kunnen slapen, zo een anderhalf jaar.

    Ik nam 7,5 per dag. Dus ik heb een aantal weken verminderd naar 3,75... en dat ging heel goed... en sinds vorige week dus niets meer.

    Reactie
    #4

    Je krijgt natuurlijk wel onttrekkingsverschijnselen. Je zou om Melatonine kunnen vragen bij de huisarts.
    Maar beter is natuurlijk om te kijken wat de oorzaak van het slecht slapen is en daar wat aan te doen

    Reactie
    #5

    Ok bedankt voor je uitleg! Ik kijk het dan nog even aan...

    Reden van slecht slapen, is overspannen... te lang en teveel met enorme stress blijven lopen. Daar werk ik dus al anderhalf jaar aan 🙂

    Ik dacht wel dat het slecht slapen zou gebeterd zijn ondertussen. En ik begon enorme ongemakken te ondervinden van mirtazapine (extreem gewichtstoename, constant moe, niet uit mijn bed geraken,...)

    Reactie
    #6

    Als het slapen nou helemaal niet lukt, zou je om temazepam kunnen vragen. Dat heeft beduidend minder bijwerkingen

    Reactie
Reageer op: Slapen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief