Zoeken Vraag het forum

Kans op herstel bij delier

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

De kans op herstel van delier wordt steeds kleiner, naarmate het delier langer duurt. Wanneer wordt gezegd dat een delier chronisch is, d.w.z. dat er waarschijnlijk geen/weinig verbetering meer op zal treden? Gebeurt dit na een x aantal weken, zo ja, hoeveel (bij benadering)?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is o.a. afhankelijk waardoor het delier is ontstaan. Aan de hand daarvan kan een behandeling worden gestart. Hoelang het herstel duurt is per geval verschillend.

Lees hier meer:
    http://www.thuisarts.nl/delier/ik-verzorg-iemand-met-delier

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor het antwoord, het is echter niet precies wat ik bedoelde met mijn vraag. Ik weet dat het verloop per individu verschilt, maar is er een soort algemene richtlijn voor wanneer (na hoeveel tijd) er verwacht wordt dat een delier chronisch is, en er dus weinig verder herstel optreedt? Bijvoorbeeld wanneer, na behandeling van de oorzaken, het delier nog 3 maanden blijft bestaan, dat dan gezegd wordt dat de kans op herstel klein is?

Reageren
    John (moderator)

Ik had de vraag begrepen. Maar er is geen algemene richtlijn. Het is afhankelijk van de oorzaak en de duur van de behandeling daarvan. En dan is het nog per persoon verschillend.

Reageren
    Anoniem

Ok, bedankt!

Reageren
Reageer op: Kans op herstel bij delier
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.