- Veertje6 augustus 2025 om 23:13
Ik heb ziekte van Bechterew en op dit moment vrij veel klachten. Gelukkig mijn afspraak bij de reumatoloog kunnen vervroegen naar begin september.
Ik heb veel last van de onderrug, het bekken gebied en achillespezen dit zijn voor mij bekende klachten. Stijf als een plank in de ochtend. Maar ook de bovenrug is pijnlijk en mijn linker enkel is pijnlijk en stijf. Ik kan prima lopen, joggen gaat ook goed maar ik kan bijvoorbeeld niet op mijn knieën zitten, niet op mijn buik liggen, als ik me uitrek doet die enkel heel zeer. Zou dit met de Bechterew te maken kunnen hebben? Er is namelijk niets gebeurd met de enkel, ook is er niets aan te zien.Dus tja naar de fysio? Of toch nog even een maandje volhouden tot de reumatoloog ernaar kan kijken?
3 reactiesReageren
Peter (huisarts)
7 augustus 2025 om 12:23Naar de fysiotherapeut om je enkelgewricht te mobiliseren kan goed werken! Ik neem aan dat je ( via de reumatoloog) ook al wel medicatie ( nsaid’s) in huis hebt?
ReagerenVeertje7 augustus 2025 om 23:43Zeker heb ik nsaid’s in huis via de reumatoloog. Verschillende geprobeerd maar naproxen werkt het best. Vervelend is alleen dat ik van alle soorten die ik geprobeerd heb verstopping krijg. Ik gebruik ook Enbrel en de naproxen alleen indien nodig en liefst niet meerdere dagen achter elkaar. Dan moet ik er namelijk psyllium en macrogol bij gaan nemen om niet verstopt te raken.
Reageren
Op de enkel doet de naproxen nagenoeg niks helaas.
Peter (huisarts)
8 augustus 2025 om 14:02Dan toch maar naar de fysiotherapeut/ manueel therapeut
Reageren