Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke stijve enkel door Bechterew??

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Veertje

Ik heb ziekte van Bechterew en op dit moment vrij veel klachten. Gelukkig mijn afspraak bij de reumatoloog kunnen vervroegen naar begin september.
    Ik heb veel last van de onderrug, het bekken gebied en achillespezen dit zijn voor mij bekende klachten. Stijf als een plank in de ochtend. Maar ook de bovenrug is pijnlijk en mijn linker enkel is pijnlijk en stijf. Ik kan prima lopen, joggen gaat ook goed maar ik kan bijvoorbeeld niet op mijn knieën zitten, niet op mijn buik liggen, als ik me uitrek doet die enkel heel zeer. Zou dit met de Bechterew te maken kunnen hebben? Er is namelijk niets gebeurd met de enkel, ook is er niets aan te zien.

Dus tja naar de fysio? Of toch nog even een maandje volhouden tot de reumatoloog ernaar kan kijken?

3 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Naar de fysiotherapeut om je enkelgewricht te mobiliseren kan goed werken! Ik neem aan dat je ( via de reumatoloog) ook al wel medicatie ( nsaid’s) in huis hebt?

Reageren
    Veertje

Zeker heb ik nsaid’s in huis via de reumatoloog. Verschillende geprobeerd maar naproxen werkt het best. Vervelend is alleen dat ik van alle soorten die ik geprobeerd heb verstopping krijg. Ik gebruik ook Enbrel en de naproxen alleen indien nodig en liefst niet meerdere dagen achter elkaar. Dan moet ik er namelijk psyllium en macrogol bij gaan nemen om niet verstopt te raken.
    Op de enkel doet de naproxen nagenoeg niks helaas.

Reageren
    Peter (huisarts)

Dan toch maar naar de fysiotherapeut/ manueel therapeut

Reageren
Reageer op: Pijnlijke stijve enkel door Bechterew??
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.