Zoeken Vraag het forum

Bechterew symptomen ivm erfelijkheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo ik heb al lang onverklaarbare problemen in het bekkenbodemgebied. Er is geen oplossing voor te vinden tot nu toe.

Wel heb ik ontsteking gehad in het si gewricht en vaak last van ontstekingen bij de aanhechtingen bij mijn gewrichten.

Ook last van mijn knieën (waarvan ik altijd de oorzaak zie in eerdere operaties van voorste kruisband)

Regelmatig heb ik het gevoel dat er ergens iets een beetje “klem” zit onderin. Branderig gevoel bij plassen en soms ook huiduitslag op de eikel. In de Lies en bij linkerbal en onder de linker bil een wat doof gevoel.

Artsen komen niet verder. Nu bedacht ik me dat mijn moeder de ziekte van bechterew heeft.

Zouden mijn symptomen hier bij kunnen passen? Aangezien dit ook een erfelijke ziekte is?

Ik heb erg snel last van mijn nek en rug. Bij bijvoorbeeld een ritje in een achtbaan kan mijn nek en rug voor een week op “slot” gaan. Ik ben 30 jaar.

Ik hoor graag hoe u hier over denkt.

Mvg anoniem

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou dan toch eerst onderzocht moeten worden./ Vraag een verwijzing voor de reumatoloog

Reageren
    Anoniem

Dank voor uw antwoord.

Passen de symptomen er bij? Aangezien ik verder geen stap verder kom bij de artsen nu zou dit voor mij een verklaring kunnen zijn

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik niet beantwoorden. Dat zal toch eerst eens onderzocht moeten worden

Reageren
Reageer op: Bechterew symptomen ivm erfelijkheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.