Zoeken Vraag het forum

handen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • loraine

heb een vraag sinds 2 weken geleden als ik ga slapen en wakker word dan tintelen mijn handen en botten doen erg pijn kan 15 a 20 minuten niks doen met mijn handen voelen stijf aan en tintelt tot aan mijn elleboog.

wat kan de oorzaak zijn

2 reacties
    Reageren
    brenda A

ga hiermee even naar de huisarts.
    zijn je handen ook dik? Rood? heb je er verder pijn aan?
    zijn beide handen even erg.
    kan het vanuit je nek komen, want dat zou het tintelen kunnen verklaren? Ben je gevallen of zo?
    beterschap Brenda

Reageren
    Menno

De meest voorkomende oorzaak is dat je op je arm geslapen hebt. Je hebt dan langdurig de bloedtoevoer en de zenuwvoorziening naar de handen afgesloten.

Misschien is een nieuw kussen en een andere slaaphouding een oplossing voor je klachten.

Pas na dit onderzoek dat je zelf kunt doen zou ik contact opnemen met de huisarts om ernstiger mogelijkheden uit te sluiten.

Reageren
Reageer op: handen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.