Zoeken Vraag het forum

Jeuk en geur na seks

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik en mijn vriend hebben een genant probleempje vanonder.

Als we gevreeƫn hebben heeft hij vaak last van wat jeuk en roodheid aan de penis en het schilfert erna soms een beetje. Verder ziet alles er heel normaal uit.

Ik heb niet altijd maar 1op3x last van een geurtje vanonder nadien voor de rest van de week. Ik heb geen last van jeuk ofzo alleen meer afscheiding maar heeft een normale kleur en niet brokkelig ofzo.

Ik heb sinds 4 maand opnieuw een mirena spiraal. We hebben geen een van beiden dit probleem ooit eerder gehad dus weten niet wat dit kan zijn. Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe het verholpe kan worden ?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lijkt erop dat jullie een schimmelinfectie hebben. Haal een antischimmelcreme, Canesten Gyno bijvoorbeeld en gebruik die alletwee volgens de gebruiksaanwijzing

Reageren
    Anoniem

Wat kan dit veroorzaakt hebben en is dit overdraagbaar dan dat we dit beiden zouden hebben ?

Reageren
    John (moderator)

Een schimmelinfectie kan spontaan ontstaan. Het zijn lichaamseigen schimmels die daar verantwoordeljjk voor zijn. Ook de spiraal kan een oorzaak zijn. Je kunt elkaar over en weer besmetten.

Reageren
    Anoniem

Dus ben toch maar naar de HA geweest en heeft Fluconazole 200 voorgeschreven. Voor zowel hem als mij 5 dagen. Deze zijn nu 2 dagen op en er is geen beterschap te zien bij hem. Nog steeds droog, rode plekjes en jeuk. Hij wil niet naar de HA gaan zegt dat dit wel vanzelf zal overgaan maar ik vroeg me af of ik kan terug gaan naar mijn HA om een kuur meer te vragen voor hem. Helpt dit of zou het moeten over zijn als het een infectie zou zijn ?

Reageren
    John (moderator)

Het kan best nog even duren voordat alle klachten weg zijn. Als hij er na het weekend nog last van heeft zal hij toch even naar de huisarts moeten. Zolang hij de klachten nog heeft, kun je dus geen onbeschermde seks hebben. Anders kun jij weer besmet worden en blijven jullie bezig.
    In principe mag jouw huisarts nu geen kuur meer geven zonder een consult.

Reageren
    Anoniem

Hartelijk dank voor de snelle reacties, de symptomen zijn nu sinds een week weg en alles is in orde gekomen met de pilletjes kuur en een beetje geduld.

Reageren
Reageer op: Jeuk en geur na seks
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.