- Anoniem19 oktober 2016 om 11:19
Ik en mijn vriend hebben een genant probleempje vanonder.
Als we gevreeƫn hebben heeft hij vaak last van wat jeuk en roodheid aan de penis en het schilfert erna soms een beetje. Verder ziet alles er heel normaal uit.
Ik heb niet altijd maar 1op3x last van een geurtje vanonder nadien voor de rest van de week. Ik heb geen last van jeuk ofzo alleen meer afscheiding maar heeft een normale kleur en niet brokkelig ofzo.
Ik heb sinds 4 maand opnieuw een mirena spiraal. We hebben geen een van beiden dit probleem ooit eerder gehad dus weten niet wat dit kan zijn. Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe het verholpe kan worden ?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2016 om 11:38Het lijkt erop dat jullie een schimmelinfectie hebben. Haal een antischimmelcreme, Canesten Gyno bijvoorbeeld en gebruik die alletwee volgens de gebruiksaanwijzing
ReagerenAnoniem19 oktober 2016 om 11:56Wat kan dit veroorzaakt hebben en is dit overdraagbaar dan dat we dit beiden zouden hebben ?
ReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2016 om 13:45Een schimmelinfectie kan spontaan ontstaan. Het zijn lichaamseigen schimmels die daar verantwoordeljjk voor zijn. Ook de spiraal kan een oorzaak zijn. Je kunt elkaar over en weer besmetten.
ReagerenAnoniem28 oktober 2016 om 00:39Dus ben toch maar naar de HA geweest en heeft Fluconazole 200 voorgeschreven. Voor zowel hem als mij 5 dagen. Deze zijn nu 2 dagen op en er is geen beterschap te zien bij hem. Nog steeds droog, rode plekjes en jeuk. Hij wil niet naar de HA gaan zegt dat dit wel vanzelf zal overgaan maar ik vroeg me af of ik kan terug gaan naar mijn HA om een kuur meer te vragen voor hem. Helpt dit of zou het moeten over zijn als het een infectie zou zijn ?
ReagerenJohn (moderator)
28 oktober 2016 om 00:57Het kan best nog even duren voordat alle klachten weg zijn. Als hij er na het weekend nog last van heeft zal hij toch even naar de huisarts moeten. Zolang hij de klachten nog heeft, kun je dus geen onbeschermde seks hebben. Anders kun jij weer besmet worden en blijven jullie bezig.
Reageren
In principe mag jouw huisarts nu geen kuur meer geven zonder een consult.Anoniem14 november 2016 om 17:23Hartelijk dank voor de snelle reacties, de symptomen zijn nu sinds een week weg en alles is in orde gekomen met de pilletjes kuur en een beetje geduld.
Reageren