- Anoniem18 maart 2015 om 22:12
Ik heb een zwangerschapswens en sinds ik gelezen heb dat een hiv test onderdeel uitmaakt van onderzoek bij zwangerschap, ben ik continu aan het piekeren. Want wat als…
Ik heb tien jaar geleden een aantal keer onveilige seks gehad met mijn ex. Ex, toen rond de 20 jaar, heeft voor de relatie met mij seks met meisjes gehad zonder condoom. Ex behoort niet tot de risicogroep voor het krijgen van hiv. We hebben ons indertijd op soa’s laten testen: de uitslag was gelukkig negatief. Ex heeft toen geen bloedonderzoek laten doen. Ik herinner me dat hij vertelde dat bij de GGD is aangegeven dat dit voor hem niet nodig was. Alleen zijn urine is gecontroleerd, dus geen controle op hiv. Maar nou knaagt het toch bij mij. Zijn mijn zorgen realistisch?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
18 maart 2015 om 23:27Nee, je zorgen zijn zeer onrealistisch.
Reageren
Je hebt je schijnbaar de afgelopen 10 jaar daar geen zorgen over gemaakt bij de seksuele contacten die je hebt gehad. Dus ook geen zorgen gemaakt dat je anderen had kunnen besmetten met HIV, als dat zo geweest zou zijn. Nou heb je een kinderwens en begin je je zorgen te maken omdat er een HIV test gedaan zal worden. Onrealistisch dus.