- Anoniem5 juli 2014 om 13:22
Hallo,
Ik ben een meisje van 19 en heb al een 5-tal jaar verkering met iemand.
In het begin hadden we vaak seks, soms zelfs meerdere keren per dag.
Na 1 jaar begon dit steeds meer af te zwakken, tot we nu op het punt zitten dat we zelden nog seks hebben (max. 1x/maand).
In het begin stak ik mijn “geen zin hebben in” op tijdsgebrek, maar soms heb ik tijd op overschot en heb ik nog steeds geen zin.
Nochtans dat ik mezelf wel regelmatig bevredig (soms zelfs meerdere keren per week), maar echt zin in seks heb ik niet. Het ‘duurt’ te lang en vraagt te veel ‘inspanning’.
Mijn vriend daarentegen heeft elke dag zin in seks en probeert mij dan ook te verleiden. Soms raak ik hier zelfs zo gefrustreerd door dat het uitmondt in een ruzie.
De tips die mij al reeds gegeven zijn, zijn “gewoon seks hebben”, maar daar heb ik werkelijk niks aan. Ik denk dat mijn grote probleem zich afspeelt in mijn libido. Ik raak niet meer opgewonden. Nochtans ligt dit niet aan mijn vriend, want die vind ik nog steeds zeer aantrekkelijk.
Ik heb vooral schrik dat onze relatie hierdoor ooit zal kapot gaan of dat ik op den duur echt nooit meer seks zou willen hebben.
Sommige mensen nemen libidostimulerende middelen, maar ik ben niet zeker van het effect hiervan.
Hebben jullie soms een idee wat ik nog kan doen?
Alvast bedankt.5 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 juli 2014 om 13:34[quote] “gewoon seks hebben”, [/quote]Dat was natuurlijk een beetje dom advies.
Gebruik je de pil? En zo ja welke?
Reageren
Is er een link te leggen tussen het afgenomen libido en het gebruik van de pil?
Heb je last van gewichtsschommelingen en vermoeidheid?Anoniem5 juli 2014 om 13:46Ja ik neem de pil, Yasminelle. Al sinds mijn 14 jaar.
Reageren
Bij mijn weten ligt er geen link tussen, want ik nam deze dus al voor de problemen startten. Ik heb geen last van gewichtsschommelingen, hoewel ik de laatste weken wel 5 kg ben afgevallen, maar dat heeft daar hoogstwaarschijnlijk niks mee te maken. Vermoeid ben ik wel, erg regelmatig zelfs. Maar ik maak mezelf steeds wijs dat het is van de hele dag bezig te zijn.John (moderator)
5 juli 2014 om 14:04Er zijn een aantal opties.
Je zou om een bloedonderzoek kunnen vragen om je hormoonspiegels (waaronder ook schildklier) te laten controleren.
Je zou een andere pil kunnen overwegen. Soms is de pil hier oorzaak van.Een andere optie is het masturberen. Als je vaak masturbeert kan dat een oorzaak zijn. Je lichaam en hersenen raken ingesteld op een snel orgasme. Seks gaat dan te lang duren en kost inspanning.
ReagerenAnoniem5 juli 2014 om 15:54Kan je dan zomaar veranderen van pilsoort?
Reageren
Ik denk dat ik alles eens ga proberen. Je weet maar nooit waar het aan ligt.
Bedankt allesinds!John (moderator)
5 juli 2014 om 16:04Je kunt zonder meer van pil veranderen Dat is geen probleem.
Reageren
Misschien goed om eens een weekje niet te masturberen en dan eens kijken hoe het gaat. Misschien ook eens de manier (techniek) van vrijen te veranderen…