Zoeken Vraag het forum

vriend nooit zin in seks

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • 6Bananas

Hallo,

Ik ben 24 en heb inmiddels ruim 2 jaar een relatie met mijn vriend. Vanaf begin af aan hebben we nauwelijks seks. Hij heeft vrijwel nooit zin. In het begin van onze relatie vreeën we nog zo’n 2 keer per maand, doordat ik toen nog vaak probeerde hem toch nog in de juiste mood te krijgen. Maar 9 van de 10 keer weigert hij. Inmiddels is het aantal keer seks gedaald naar 1 keer in de 2 a 3 maanden. En die enkele keren dat we seks hebben gaan niet vanzelf, ik moet hem bijna altijd zien over te halen.
    Ik weet niet wat de oorzaak is. Hij zegt dat het absoluut niet aan mij ligt, dat het ook in zijn vorige relaties een probleem was. Hij zegt dat hij gewoon een laag libido heeft. We proberen er wel aan te werken, maar tot nu toe met weinig (/geen) resultaat. Ik heb van alles geprobeerd; sexy lingerie, massage olie, kaarslicht, seksspeeltjes, maar het lijkt allemaal niet te helpen. Hij kijkt niet eens op als ik mijn sexy lingerie aan heb en zegt weinig om lingerie te geven.
    Ik weet niet wat we nog moeten doen om dit te veranderen. Het is toch niet normaal als een man nergens op reageert? Ik hoop echt dat we er iets tegen kunnen doen, want ik ben bang dat ik anders uiteindelijk de relatie moet beëindigen. (Al wil ik dat absoluut niet!) Maar een broer-zus relatie is toch ook niet wat ik de rest van mijn leven wil…
    Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? En wat zou kunnen helpen?

Alvast bedankt voor de reacties!

5 reacties
    Reageren
    ano

ik herken t. alleen bij ons is t andersom, t vrouwtje heeft nooit zin. ik wou dat ik het antwoord maar helaas………

Reageren
    homo

Is het mogelijk dat hij homoseksueel is?

Reageren
    6Bananas

Daar heb ik ook ooit aan gedacht, maar toch kan ik mij dat niet voorstellen. Ik heb het hem ook ooit voorzichtig gevraagd, waarop hij antwoordde dat dat absoluut niet het geval is. Maar er zijn verder ook geen tekenen die daarop kunnen wijzen. Hij vertoont geen verdachte trekjes zeg maar. Bovendien is hij 28 en mocht het wel zo zijn, dan had hij daar allang achter moeten zijn gekomen neem ik aan.

Maar inmiddels heb ik een heel behulpzaam boek gekocht, genaamd “als de zin in seks niet gelijk is”. Daarin staan verschillende libidotypes beschreven en ik kan mij vriend in een van de libidotypes herkennen. Het schijnt dus zo te zijn dat er echt mensen zijn die minder om seks geven en er daardoor ook minder zin in hebben. Er is dus eigenlijk niks mis met mijn vriend, hij heeft gewoon een ander libidotype. In het boek worden ook adviezen gegeven voor zowel hem als mij, hoe we daarmee om kunnen gaan. Dus daar gaan we nu mee aan de slag. 🙂

Reageren
    Freddie

Leuk dat jullie dit samen zo goed oppakken. Seksualiteit is vaak een kwetsbaar onderwerp, ook in relaties, of misschien wel juist in relaties. Ik had nog de suggestie dat hij misschien wat verlegen is of zich niet zo goed durft te laten gaan en zich bij je inhoudt, terwijl jij je juist helemaal overgeeft. Misschien is er een middenweg, of gaan jullie op je eigen weg verder en accepteren jullie elkaars wijze.

Reageren
    Anoniem

Ik heb precies het zelfde probleem alleen ben ik 40 jaar! Ik zie het ook echt niet meer zitten en heb echt behoeften aan lotgenoten! We kunnen niet goed eroverpraten hij gaat andere dingen erbij halen en schuift het dan naar mij. Mijn relatie gaat hier stuk aan. Wat moet ik doen?

Reageren
Reageer op: vriend nooit zin in seks
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.