Zoeken Vraag het forum

Mijn vrouw helpt de buurman.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • olivier

Onze buurman sttat op scheiden.
    Wij, een koppel hebben hem goed geholpen want voor hem was het een verrassing.

Mijn vrouw heeft lang met hem gepraat. Ze heeft ook dagelijks kontakt met hem via SMS.

Niets erg maar toch vind ze hem leuk. Nu zegt mijn vrouw : ik heb een goede vriend bij. Leuk en opwindend, zegt ze.

Natuurlijk zijn het maar woorden.

En jullie mening.

19 reacties
    Reageren
    Emma

Tsja, het spreekwoord ‘beter een goede buur dan een verre vriend’ bestaat niet voor niets maar dat jouw vrouw dagelijks SMS’t met hem vind ik behoorlijk onfris. Waar gaan die berichtjes eigenlijk over? Als je ze mag lezen, is het waarschijnlijk onschuldig, maar zodra ze haar telefoon angstvallig bij zich houdt, denk ik dat jij maar eens met de buurman moet gaan praten. Ook de opmerking van jouw vrouw ‘opwindend’ vind ik vreemd. Hoe oud zijn jullie en hoe lang zijn jullie samen? Hoe is jullie (seksuele) relatie onderling? Ik ben wel van mening dat een (getrouwde) vrouw best mannelijke vrienden mag en kan hebben, zolang dat maar bij vriendschap blijft. Ik heb nu de idee dat jouw vrouw meer verwachtingen heeft van de buurman dan alleen een luisterend oor zijn. Blijf alert en waakzaam. Wat vind je er zelf van?!

Groet Emma

Reageren
    olivier

De berichtjes mag ik lezen als ik wil.
    Zij houdt haar GSM niet verborgen. Dus dit is wel ok.
    Wij zijn 25 jaar samen. Niet slecht.
    Maar ja je weet maar nooit. Ik ben akkoord met je, een vrouw mag een vriend of vriendin hebben zonder bijkomende gedachten.

Reageren
    Emma

Hai Olivier,
    Maar je zegt nog niet wat je er zelf van vindt. De reden dat je hier je verhaal doet, doet vermoeden dat het je toch dwars zit? Of wil je horen dat het volkomen normaal is? Dat vind ik namelijk niet. Jullie buurman heeft toch ook andere vrienden waar hij steun kan vinden?

Emma

Reageren
    olivier

Hallo Emma

Ik vond het normaal in het begin. Waarom een mens in nood niet helpen. Nu vind ik het minder leuk.
    Mijn vrouw vind het wel leuk. Hij is inmiddels verhuist tot de echtscheiding is uitgesproken en mijn vrouw is reeds bij hem geweest op bezoek. (hij woont nu bij zijn zus). Gewoon om te spreken.
    Ik wil mijn vrouw niet lastig vallen daarme want ze was een paar weken niet blij dat ik er een zaak van maakte dat hij om 23 uur nog een bericht zond.
    Zij noemt hem wel : mijn nieuwe goede vriend.

Reageren
    Emma

Hai, nou ik vind dat ze er wel erg veel tijd in steekt. Ik begrijp dat iemand helpen heel normaal is, maar er zijn grenzen. Als mijn man om 23 uur nog berichten van de gescheiden buurvrouw krijgt, zal ik toch wel flink mijn voorhoofd fronzen. Kun jij niet eens met de buurman spreken en hem duidelijk maken dat je je er toch niet helemaal lekker bij voelt? Als mannen onder elkaar? En de buurman, die heeft nu toch steun aan zijn zus? Ik vind dat jouw vrouw zich een beetje terug moet trekken. En haar reactie dat ze niet blij was omdat jij je gevoelens uitte, vind ik hoogst merkwaardig. Ik hoop dat ik er helemaal naast zit, maar ik vertrouw het niet.

Succes

Reageren
    olivier

Deze avond zal ik er met haar over hebben.
    Misschien ben ik te achterdochtig.

Reageren
    Emma

Ik hoop het echt voor je, maar de aandacht die je vrouw nu van de buurman krijgt, vindt ze maar wat interessant… En jouw antennes geven op de een of andere manier een waarschuwingssignaal.

Succes

Reageren
    olivier

Deze avond gaan we samen met de buurman op restaurant. Hij wil met ons spreken.Mijn vrouw is heel blij.
    Ik zal wel zien wat er gaande is.

Reageren
    Emma

Sterkte.

Reageren
    olivier

Hallo Emma

Alles is goed verlopen. Er was niets aan de hand.
    Maar verleden week heeft mijn vrouw wel in een grootwarenhuis, na een gesprek met een man, zijn gegevens ontvangen. Zij werd uitgenodigd. En dit is nu al de twee keer in dezelfde week.
    Zij zoekt niets maar mannen worden door haar aangetrokken.

Reageren
    Emma

Hallo Olivier,
    Fijn dat het goed is verlopen. Maar wat ik nou weer niet begrijp, is dat je vrouw telefoonnummers van wildvreemde mannen aanneemt? Dan bedankt ze daar toch vriendelijk voor? Fijn dat je een lichamelijk aantrekkelijke vrouw hebt, maar waarom neemt ze die gegevens aan en waarom zegt ze dat vervolgens tegen jou? Wat voor reactie wil ze daar mee ontlokken? Ik neem aan dat de gegevens al lang in de prullenbak liggen?

Emma

Reageren
    olivier

zij vindt dit opwindend, niets meer, zegt ze.
    Maar ja men weet maar nooit.

Reageren
    olivier

Wat wil zeggen ? :
    een sms van mijn vrouw naar de buurman om hem te helpen waarop is vermeld.
    … Van je beste vriendin, je kunt me steeds bellen.

Reageren
    Pauline

Nou, ze zoekt het wel overduidelijk op het contact met die buurman. Midlifecrisis?!!

Reageren
Reageer op: Mijn vrouw helpt de buurman.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.