- anoniem20 januari 2013 om 10:06
hoi,
Ik ben al anderehalf jaar samen met mn vriend. We hebben regelmatig seks en orale seks. Maar ik ben nog nooit klaargekomen bij hem. Ook niet door stimulering van de mond of handen. Tips?
groet
3 reactiesReagerenRuben20 januari 2013 om 11:12Waarschijnlijk een kwestie van veel oefenen. Je kunt je blijkbaar nog niet volledig laten gaan, en de enige manier om dit te doen is door middel van het blijven proberen en je juist geen zorgen te maken over of je wel of niet klaarkomt. Probeer in plaats van je te focussen op een orgasme te genieten van het moment zelf. Je zult zien dat dit een veel positiever gevoel zal opwekken, en hoe minder je je zorgen maakt, hoe groter de kans is dat je je wél kunt laten gaan en gewoon klaar zult komen.
Veel vrouwen hebben overigens last van jouw klachten, dus het is niet iets ongewoons. Ik zou als ik jou was de hoop niet opgeven en gewoon doorgaan!
ReagerenEmma21 januari 2013 om 14:09Als je masturbeert, kom je dan wel klaar?
Reagerenanna22 januari 2013 om 16:54Hoi,
Ik heb ook gehad dat ik de eerste maanden bij mijn vriend niet klaarkwam en bij mij vorige (korte) relaties helemaal niet. Ik vond dit echter helemaal niet erg, want met mastruberen kwam ik wel gewoon klaar en ik genoot van het moment zelf.
Reageren
Ik was gewend niet klaar te komen, dus zag het niet als storend. uit het niets was het er ineens na 3 maanden! Ik moest me wel concentreren en dat heb ik na 2 jaar nog steeds. Ik ben veel met mijn vriend bezig en moet even een momentje voor mijzelf pakken dan. Mijn vriend weet dit en vind dit zelfs erg opwindend. Misschien vind jouw vriend dat ook prima, probeer eens je ogen te sluiten en alleen op jezelf te letten. Vooral niet druk om maken, zoals boven gezegd, dan komt het zonder dat je het verwacht!