John (moderator)
12 maart 2013 om 22:53Beste Sarah,
Met mij gaat het goed. Dank je. Lief dat je dat vraagt.
Hou a.u.b. wel je eet gewoontes en het spugen in de gaten. Laat dat niet te lang duren. Praat er desnoods met je huisarts over. Een eetstoornis is sneller ontwikkeld dan je denkt. Maar ik denk dat dat wel goed gaat komen. Je geeft zelf al aan dat je je steeds beter voelt. Ga zo door.Groet
TandorSarah20 maart 2013 om 11:36Beste Tandor,
Reageren
Fijn dat het goed met je gaat! Ik heb zelf in gezien dat ik niet goed bezig ben. Ik ben gisteren naar de huisarts geweest. Dit was heftig voor me, maar zeker goed! Ik ga naar een diëtiste die mij gaat helpen om mijn eetgedrag aan te passen en die mij gaat helpen om zekerder te worden over mijn lichaam. Ik begin steeds meer in te zien dat ik niet zwaar ben en dat ik mezelf ook mooi mag vinden. Zoals je hoort gaat het veel beter met me dan eerst. Ik ga volgende week naar Barcelona met school. Ik was eerst bang dat ik het moeilijk zou vinden met het eten, maar ik weet nu dat ik gewoon lol moet hebben en dat het goed komt! Dit zijn enorme stappen voor me. Ik ben erg blij dat ik heb ingezien dat ik verkeerd bezig ben. Bedankt voor je zorgen!
Als iemand dit leest, (die zelf ook spuugt,bezig is met afvallen en vooral continu bezig is met het tellen van de calorien), asjeblieft praat er over! Het is zo belangrijk dat je gaat in zien dat het niet zo hoeft… dit vind ik nog steeds erg moeilijk om te zien. De huisarts is een belangrijke stap, maar maak het eerst bespreekbaar voor jezelf en vertel het aan iemand die je kunt vertrouwen! Als je dit kunt overwinnen, kun je haast de hele wereld aan! Geloof me!Anoniem5 november 2013 om 18:45nu ik dit lees heb ik best spijt dat ik iemand lesbie heb genoemd dat het egt zo was ;(
ReagerenAnoniem3 januari 2014 om 22:46Ik ben 12 en ik twijfel of ik op jongens of op meisjes val. Bij sommige meisjes voel ik me heel warm en zo. Die hebben van die ogen waarbij ik uren naar kan staren. Ik val liever op jongens, dan krijg je dat gedoe niet, maar ik heb nog een heel leven voor me liggen en ben benieuwd en bang.
Hebben jullie goede tips hoe ik kan ontdekken of ik op jongens of op meisjes val. (En hoe zijn jullie er achter gekomen? )
ReagerenAnoniem4 januari 2014 om 01:50Beste en lieve Sarah (en andere meisjes) die onzeker of nagenoeg zeker is/zijn over je/jullie seksuele voorkeur.
@Sarah: wees blij met de reactie van je ouders wat heel waardevol is. Blijf voorlopig wat terughoudend met het uit de kast komen. Dit is sterk afhankelijke van regio en je vriendinnen.
* Zie Tandor verder v.w.b. je eetproblemen.
Het is belachelijk dat er in NL nog altijd zo moeilijk over wordt gedaan. Multiculti speelt daar vlg. mij (m) mede een kwalijke rol in, op de vele goeden na.Hoe vreemd het je misschien ook voorkomt, maak eens contact met een jongen die valt op jongens.
Luister een keer (of vaker) naar Céline Dion à L’Olympia: “Ziggy” http://www.youtube.com/watch?v=aJ1MfAokHRE
—-
Als de link overkomt dan zie je ook tekst (in het Frans). Helaas werkt het niet, nu hopelijk wel.
Ik denk en hoop dat je hieraan veel steun hebt, d.w.z. dat je je veilig kunt voelen met alle begrip over en weer, net als vele anderen in jouw/jullie situatie. Ook kom je dan makkelijker in contact met gelijkgestemden (meisjes).
Als je het Frans moeizaam vindt, laat het hier even weten. Ik zal dan een vertaling voor je plaatsen.
[Alvast om het kort]
Met Ziggy, waar ze veel omgeeft, heeft ze, zo nodig, een dag/nacht contact mee. Wetende dat hij anders is, maar zo waardevol. Respect over en weer v.w.b. geaardheid, wat haar pijn doet, maar de genegenheid en respect is onbetaalbaar.Vandaar mijn suggestie, en lees op YouTube a.j.b. de reacties.
Tip: hou je verre van de ‘social media’, niks social!
Succes met alles en hopelijk horen we van je.
Reageren
H.
—-
P.S. Geen idee hoe ik op dit topic terecht kwam.
Des te schrijnender vond ik hoe je (lees jullie) er onder lijdt, met gevolgen van dien.Anoniem5 januari 2014 om 21:18Ik kan niet goed feans ik krijg het dit jaar voir het eerste
ReagerenAnoniem7 januari 2014 om 18:24Dank je voor je reactie. Frans is lastig.
Mag ik even weten of jij het meisje van 12 (5 jan.) bent?
Ik heb anders geen idee op wie ik reageer.
Wil je de vertaling of wil je aan ons nog iets kwijt?Mag ik je vragen of diezelfde warmte (ogen b.v.) weleens bij een jongen gevoeld heb?
Je bent nog jong, je kunt alle kanten nog uit, ook bi.
Probeer het uit, als het kan! Ook al begrijp ik dat je voorkeur naar meisjes gaat. Dat kun je al heel jong voelen en dat is heel normaal.Laat je ons weten of je een vertaling wilt?
Reageren
Groetjes.Anoniem9 januari 2014 om 18:51Best anoniem meisje, hieronder een korte vertaling. Het gaat erom dat iedereen elkaars voorkeur respecteert en elkaar waardeert, ook als de liefde niet wederzijds is.
Voor de jongen waar Céline het over heeft (Ziggy – [Ziekie]) heeft ze warme en liefdevolle gevoelens. Ze is gek op hem, maar weet dat hij (homo) nooit verliefd op haar kan worden.
Ze kunnen dag en nacht bij elkaar terecht om te praten over het leven, huilen en lachen.
Hij (Ziggy) neemt haar mee naar homo/lesbo-clubs, waar ze plezier hebben.
Ze vindt het, met zo’n vertrouwd maatje, jammer maar begrijpelijk dat het nooit tot een liefdesrelatie zal kunnen komen. Ze zou hem voor geen goud willen missen.
—–Wat ik hiermee wil zeggen is dat je al op jonge leeftijd, meisje/jongen, weet en voelt op welk geslacht je valt, en je daarop verliefd kunt worden.
Je vertelde dat je het moeilijk vindt om dat met vriendinnen/klasgenoten te delen. En ja, je hebt gelijk, uit angst om verstoten te worden. Daarom mijn idee.
Ik denk dat je ook feilloos aanvoelt of een jongen homo is. Misschien (ook beter) buiten school. Mensen zijn mensen, met al hun gevoelens. Iedereen is zoveel waard.
Ik hoop dat je een betrouwbare vriendin vindt, waarmee je alles kunt delen.
De song van Céline kan een tussenweg zijn.Ik wens je alle goeds toe en hoor graag van je.
Reageren
H.
=> Zie verder a.j.b. Tandor, dat moet en wil ik niet herhalen.Anoniem16 januari 2014 om 23:15Hallo Sarah, [niet anoniem, sorry],
Hoe gaat het me je?
Heb je een vriend(in) gevonden die je vertrouwt, en waarmee open kunt praten?Daar ging het over, ook in het liedje van Céline: absoluut vertrouwen.
Zou je nog iets van je willen laten horen?
Succes met alles en groet.
ReagerenAnoniem16 januari 2014 om 23:28@ Moderatoren
Beste mods, het was niet mijn bedoeling om een afspeelbaar filmfragment in te lassen bij mijn reactie, wel een link toegevoegd. (Ik was zeer verbaasd).
Reageren
Tot nu toe hebt u kennelijk besloten om ’t filmpje niet te verwijderen. Onbewust of niet. In het laatste geval
mag ik ervan uit gaan dat u mijn reactie wat luchtiger vond dan zonder?
Uiteraard aan u om filmpje te verwijderen of niet.
Groeten HansJohn (moderator)
16 januari 2014 om 23:36Hans,
Reageren
Het is niet verboden om filmpjes als bijlage mee te sturen. Er van uitgaande dat het liedje bedoeld was als troost of ondersteuning voor de vraagsteller.Anoniem20 januari 2014 om 17:29Dank voor je reactie, Tandor.
Zeker, dat was inderdaad mijn bedoeling.
Zoals je begreep schrok nogal van de weergave en omvang CD Cover (geen idee dat deze in beeld kwam).
——–@ Sarah: heb je al een vriend(-in) gevonden met wie je alles kunt delen?
Reageren
Hoe gaat het nu met je?
HansAnoniem130 juni 2015 om 18:04Sarah, het is hartstikke normaal! ik ben hetero en ik vind het gewoon normaal! de een houdt van rood en da ander van blauw, de een houdt van jongens, de ander van meisjes. dat is gewoon persoonlijkheid. en de mensen die het niet accepteren, gewoon denken: F*UCK THEM!
Reageren