- Sarah8 december 2012 om 19:55
Hee!
Ik ben Sarah en ben 15 jaar. Ik zit in 4 havo. Ik denk al een behoorlijke tijd aan dat ik waarschijnlijk op vrouwen val. Zo zie ik me later sneller trouwen met een vrouw dan met een man. Ik kijk bijvoorbeeld ook naar The L Word wat ik een mooi programma vind. Ik zal er 100% procent achter staan als het zo is.
Ik moet vooral niet zo zeuren om hoe ik eruit zie. Ik zie mezelf namelijk erg dik. Ik heb het er vaak met mijn vriendinnen over of met mijn ouders, en zij zeggen dan gelijk dat ik absoluut niet moeten denken, omdat dat niet zo is. Ik weet dat ik niet te dik ben, maar toch zit het er bij mij erg sterk. Ik eet daarom de laatste tijd erg weinig en spuug daarnaast eigenlijk alles uit. Doordat ik denk dat ik lesbisch ben, vind ik dat ik dunner moet zijn, omdat er anders toch niemand op mij valt. Heeft iemand enig idee hoe ik van deze gedachten af moet komen? Ik wil het namelijk erg graag!
Iedereen is een mooi mens, dus ik ook. Ik zeg dit veel tegen andere mensen en help andere mensen om hun gevoel te uiten. Ik zeg tegen andere dat ze moeten geloven in zichzelf en dat ze mooi zijn, alleen voel ik dit zelf niet. Ik hoop zo dat ik dit de komende jaren leer om mezelf te accepteren hoe ik ben.Ik zit zelf sinds een tijdje in de knoop met mijn gevoelens op welk geslacht ik val. Eigenlijk weet ik het zeker, maar ik ben bang voor de reacties van de mensen om mij heen. Mensen om heen hebben het soms over mensen die op een ander geslacht vallen, en reageren hier erg hard op en vooral negatief. Ik accepteer het volkomen als ik lesbisch ben. Ik ben mezelf! Maar toch vind ik het moeilijk. Ik zou het graag willen uitzoeken. Weet iemand een manier hoe ik bijvoorbeeld met vrouwen van mijn leeftijd in contact kan komen? Ik ken namelijk geen 1 ander iemand die ook twijfelt. Ik ben absoluut niet racistisch ingesteld, maar mensen in mijn omgeving wel.
Als je mijn verhaal zo leest, heb je dan enig idee of het zou kunnen dat ik lesbisch ben of is het meer experimenteren?
Ik ben benieuwd naar de reacties!
Liefs, Sarah.42 reactiesReagerenanoniem8 december 2012 om 21:13@sarah, Ik ben ook 15 jaar, en denk ook te vallen voor meisjes. Ik weet hoe moeilijk dit is, vooral de reacties van ouders, familie en vrienden…
Reageren
Probeer jezelf te zijn, en veel succes!Sarah8 december 2012 om 23:31@Anoniem, wat aardig van je dat je dat zo zegt! Ik vind het idd moeilijk, maar wel fijn dat ik mezelf zo wel beter leer kennen. Ik heb het met mijn ouders er over gehad, en zij vinden het totaal geen probleem en vinden het alleen fijn voor me dat ik mezelf zo gevonden heb. Dit is erg fijn voor me! Maar vooral de rest van de wereld vind ik eng en ook wel moeilijk. Heb jij het al tegen iemand verteld?
ReagerenSarah8 december 2012 om 23:40Hoe ga jij er mee om @anoniem? Hoe merk jij dat je misschien op vrouwen valt?
Reagerenanoniem9 december 2012 om 08:40Ik heb het eerst aan mijn beste vriendin verteld, en haar eerste reactie was:”Je bent toch niet op mij?”. Toen ik daar een duidelijke nee op had gezegt, vroeg ze me waarom ik het niet eerder had verteld… Toen heb ik het iedereen verteld…
ReagerenSarah9 december 2012 om 12:29Knap dat je het tegen iedereen hebt verteld. Ik denk dat ik dat nu niet kan… ik weet het nog niet zeker en ik zit op de middelbare. Ik ken niemand bij mij op school die lesbisch is, dus ik durf dat echt niet. Hoe reageerde jou school op je? Heb je een vriendin of laat je het op je af komen?
Reagerenanoniem9 december 2012 om 15:42Ik zit ook in het midddelbaar. Eerst vertelde ik het dus aan mijn beste vriendin, even later aan onze vriendengroep (6 personen), en daar ergens is het uigelekd, en ik kreeg toen de vraag tijdens de middagpauze, van is het waar dat je lesbische bent???
Reageren
Toen het ik het niet langer verzwegen.
Een aantal meisjes van mijn klas deden er erg positief over, en steunden me toen ook. Anderen reageerden minder goed, zoals in de kleedkamers tijdens turnen. Nu ik probeer hier rekening mee te houden, en als we ons aan het omkleden zijn, doe ik of ik bezig ben met smsen ofzo zodanig dat ze niet denken dat ik gluur ofzo (niet dat ik dat doe, maar ik wil opmerkingen, genante situaties vermijden)…
Ik heb nog geen vriendin, maar ik ben wel al eens uitgevraagd door een meisje. (Daar is het dan nieks mee geworden).
Ook heb ik een klasgenootje die me veel vraagt over hoe het is, enz., en ik denk dat zij misschien ook lesbisch is…anoniem9 december 2012 om 15:43Hoe heb jij het ontdekt?
ReagerenAnoniem19 december 2012 om 15:44Lees meer vragen en antwoorden over ben ik lesbisch?
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Ben+ik+lesbisch%3F&sa=zoeken&siteurl=http%3A%2F%2Fwww.dokter.nl%2FLees meer vragen en antwoorden over ben ik homo?
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Ben+ik+homo%3F&sa=zoeken&siteurl=http%3A%2F%2Fwww.dokter.nl%2FSarah9 december 2012 om 16:18Ik snap dat je het verder verteld. Vond je het niet moeilijk dat iedereen het opeens wist? Ook al snap ik wel dat er dan wel een last van je schouders af is. Was dat ook bij jou zo? En ik snap dat je dat doet bij het omkleden, ook al hoeft dat natuurlijk niet.
Ik snap echt niet waarom mensen homo of lesbische mensen niet accepteren. We zijn toch net als iedereen.
Ik zou best graag een keer uit willen met een meisje. Ik ben echt benieuwd of mijn gevoelens nu dan ook zo zijn.Ik denk dat ik het altijd wel al wist. Ik merk de laatste tijd wel dat ik vaker naar vrouwen kijk dan naar mannen. Ook vind ik vrouwen veel aantrekkelijker en je kunt veel beter met ze praten. Praten vind ik vooral erg belangrijk! Ik heb nog nooit een relatie gehad met een meisje, dus ik weet niet hoe het is. Heb jij ooit een relatie gehad? Ook kijk ik vaak naar het programma The L Word. Eigenlijk vanaf toen merk ik dat als vrouwen met elkaar zoenen, dat ik dat mooier vind dan als een man en een vrouw met elkaar zoenen. Heb jij dat ook?
ReagerenSarah9 december 2012 om 16:20Dankjewel @Anoniem 1!
ReagerenAnoniem19 december 2012 om 17:29Graag gedaan!
Reagerenanoniem9 december 2012 om 19:06Ik heb ooit een korte relatie gehad, maar niet erg lang. Ik vindt het soms ook irritant dat mensen je anders behandelen. Ah ja, daar moet je jezelf over proberen zetten. Probeer gewoon te genieten bij de mensen die je wel accepteren zoals bent. In het begin was het moeilijk dat iedereen het wist, maar gelukkig voor mij, was er een jongen van een andere klas die een paar weken ervoor had toegegeven dat hij homo was. Dit vergemakkelijkte mijn situatie wel een beetje. En er viel net zoals bij jou een enorme last van mijn schouders.
Reageren
Het tv-programma t word ken ik niet, maar in andere programma’s vindt ik dat ook wel.
Ah ja, ik zal hierna niet meer reageren (misschien) want ik heb namelijk examen, nog veel succes!
Mvg, K.M.Sarah9 december 2012 om 19:57Ja daar heb je zeker gelijk in. Ik merk ook dat ik daar nu veel beter mee om ga. Ik snap dat het fijn is geweest dat je steun kon vinden bij die jongen. Ik vind het echt nog steeds echt heel knap dat je het hebt gezegd!
Dankjewel voor al je reacties. Je hebt me zeker geholpen! Ik hoop dat ik je misschien ook heb geholpen. Met misschien erkenning, dat je niet de enige bent met dit gevoel.
Heel veel succes met je examens en met de rest! Ik hoop dat we elkaar nog een keer spreken!Groetjes!
ReagerenSarah31 december 2012 om 00:39Ik ben vooral in de war… Ik denk dat ik op mijn beste vriendin ben wat dus een lastige situatie is want een paar dagen geleden zei ze opeens kijk wat voor een mooie jongen daar staat. Ik werd toen wel even jaloers wat ik nrm echt nooit ben. Niemand weet dat ik deze gevoelens heb en kan dus ook met niemand praten. Ik vind het dan ook heel dapper dat jullie het tegen anderen verteld hebben maar ik denk dat ik dat nooit zal kunnen :s
Reageren