Zoeken Vraag het forum

Ik denk dat ik lesbisch ben…

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

@Sarah, dat hoeft toch niet meteen verliefdheid te zijn? Misschien vind jij het wel niet leuk dat ALS je beste vriendin een vriendje heeft, ze minder tijd met jou alleen kan doorbrengen en dat zij haar aandacht over haar eventuele vriendje en jou moet verdelen…

E.

Hee ik weet precies hoe het is ik ben ook 15 en ik val op meisjes ik weet echt niet hoe ik dit aan iemand moet gaan vertellen.. Mijn beste vriendin kan ik het helemaal niet vertellen want ik ben een tijdje superverliefd op haar geweest.. Gelukkig is dat nu wel minder maar ik zit er toch mee, kunnen jullie me helpen xoxo

Reageren
    Sarah

Hee E. Sorry dat ik zo ontzettend laat reageer… wat fijn dat je je herkent in mijn verhaal! Fijn dat iemand hetzelfde voelt als ik. Ik voel me vaak best alleen, omdat ik niet veel mensen in mijn directe omgeving ken die ook lesbisch zijn. Herken je dat ook? Ik heb het mijn ouders, zus en mijn beste vriendin verteld. Sinds ik dit heb geplaatst, ben ik erg gaan nadenken. Ik weet nu 100% zeker dat ik op vrouwen val.
    Ik was ook verliefd op mijn beste vriendin. Zij was ook verliefd op mij, dus dat hielp. Gek genoeg is het nooit iets geworden, we hebben het alleen tegen elkaar verteld. Nu voelen we het allebei niet meer en zijn we nog steeds beste vriendinnen. zou je het iemand willen vertellen? zou je uit de kast willen komen? Ik zou je graag willen helpen! xxx

Reageren
    meisje van 12

Ik denk sinds een tijdje dat ik op meiden ik weet het niet zeker en heb ook wel een verkering gehad met jongens de laatse tijd kijk ik vaak of ik knappe meisjes zie in plaats van jongens ben ik hier eigenlijk niet te jong voor ?
    En ik heb er over gedacht dat ik misschien bi was maar ik denk het niet
    Heeft er nog iemands tips hoe ik erachter kan komen of het echt zo is
    Gr meisje van 12

Reageren
    John (moderator)

Meisje van 12,
    laat het gewoon op je afkomen. Je merkt het vanzelf.

@ Sarah,
    Heb je nog steed problemen met eten en spugen?

Reageren
    meisje van 12

@ tandor

Bedankt voor je reactie maar. Omdat ik het nog niet weet denk ik veel over en gaan mn cijfers enzo achteruit
    Iemand daar nog tips voor ?
    Groetjes meisje van 12

Reageren
    Emma

Hai meisje, dat merk je vanzelf. Het is niet belangrijk dat je dat nu ‘moet’ weten. Als je nu een poosje liever met meisjes omgaat, doe dat dan gewoon. Samen meisjesdingen doen; beetje opmaken, haren vlechten of krullen, rokjes en jurkjes lenen van elkaar, meisjes tijdschriften lezen. Echt, nu er over gaan zitten piekeren is zinloos en zonde van je schoolprestaties.

Emma

Reageren
    coole bitch van 13

Jow ik ben nu 13 ik denk dat ik lesbi ben ik wil het aan niemand vertellen omdat ik het niet zekeer weet wat moet ik doen ?
    Latur

Reageren
    John (moderator)

Je vooral niet druk maken en alles rustig op je af laten komen. Je merkt het wel vanzelf.
    Juist zoals @emma schreef.

Reageren
    coole bitch van 13

Dus niemand tips hoe ik het snel zeker kan wete?

Reageren
    Sarah

Sorry voor mijn weer laten reacties…

@meisje van 12: laat het inderdaad op je afkomen. Ik weet dat dat moeilijker is dan gezegd. Ik was 11 toen ik er achterkwam dat ik meisjes leuker vind dan jongens. Ik ben nu 16 en heb het eindelijk dit jaar duidelijk gekregen: ik ben lesbisch. Dit betekend niet dat je hier ook 5 jaar mee moet worstelen, maar mij heeft tijd veel rust gegeven. Ik wilde geen plaatje op mezelf plakken, omdat ik het niet zeker wist.

@Tador: ik heb nog steeds last van het eten en spugen, maar het gaat absoluut beter! Doordat ik het totaal heb geaccepteerd dat ik lesbisch ben en het ook 100% zeker weet, is het eetgedeelte ook beter gegaan! Gelukkig!

Doordat ik erg lang heb geworsteld met wie ik nou ben en mezelf de tijd heb gegund, weet ik nu wie ik ben. Ik ben lesbisch, maar dat is absoluut niet alles, zeker niet. Ik ben gewoon Sarah zoals ik al was, alleen toevallig iemand die op vrouwen valt! Neem het serieus, zoek het uit, neem de tijd en praat er vooral over! Dit heeft mij erg geholpen!

Reageren
    Anoniem

Hai Sarah, fijn dat het zoveel beter met je gaat!
    Groetjes

Reageren
    Sarah

Dankjewel anoniem! Lief van je! Hoe gaat het met jou?

Reageren
    John (moderator)

Beste sarah,

Ik ben blij dat al weer wat beter met je gaat. Het is zoals je zegt: je bent dezelfde sarah die je al was. Jezelf accepteren en serieus nemen is een heeeel belangrijke stap in de goede richting.

Groet
    TAndor

Reageren
    Sarah

Dankjewel @tandor. Wat aardig van je om dat te zeggen, doet me erg veel! Ik voel me steeds beter en geloof steeds meer in mezelf!
    Hoe gaat het met jou? Herken je jezelf in mijn verhaal?
    Groetjes!

Reageren
Reageer op: Ik denk dat ik lesbisch ben…
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.