- Anoniempje29 november 2012 om 14:58
Hoi,
Mijn vriend en ik zijn nu ruim 1 jaar samenwonend. Ik ben 19 en hij is 7 jaar ouder, 26 dus. Sinds dat we zijn gaan samenwonen gaat onze relatie steeds slechter. Er zijn zoveel irritaties en problemen dat ik me iedere dag slecht voel.Mijn vriend heeft schulden, is werkloos, en nu zit hij de hele dag alleen nog maar te gamen. Als ik hem er wat van zeg wordt hij boos en gaat hij me uitschelden voor kankerhoer, kutwijf enz. Soms wordt hij zo boos dat ik me terugtrek in de slaapkamer, maar daar kan hij niet tegen. Dan schreeuwt hij dat ik van de slaapkamer af moet komen en als ik dat niet doe dat hij me gewoon van het bed afsleurd. Meestalgebeurt dit dan ook… Verder duwt hij me ook als we ruzie hebben, maar hij heeft me nog nooit echt geslagen. Meestal is het verbale geweld tegen mij meer kwetsend dan het duwen of meesleuren. Ook smijt hij alles kapot als ik zeg dat ik weg wil van hem… Vanalles vliegt er dan rond. Hij zorgt er dan voor dat ik niemand kan bellen en dat ik het appartement niet uitkom. De laatste tij heb ik ook het gwvoel dat we helemaal niet meer bij elkaar passen. Hij doet helemaal niks meer voor mij en de dingen die ik leuk vind mag ik niet doen van hem. Ik zie mijn vrienden bijna nooit meer en dit doet me veel verdriet… Want zij vonden wel dezelfde dingen als ik leuk en luisterden wel naar me en hadden wel respect voor me.
Ik vind dat het niet langer zo door kan gaan. Maar als ik er met mijn vriend over praat leert hij er niets van. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
7 reactiesReagerenveerle29 november 2012 om 15:42hoi,
dit is niet normaal hoor!!
Reageren
ik zou van hem scheiden.
je voelt zelf dat het niet fijn voelt tussen jullie, ik snap best dat je het niet meer weet.
als het uit gaat, kan je weer met je vrienden opgaan en voel je je een stuk meer op je gemak, denk ik.
maar dat is mijn mening, het is alleen maar een duwtje naar het gene wat je zelf wilt.
je kan in ieder geval alles vertellen tegen mij en ik geef je advies.
sterkte alvastKimmie30 november 2012 om 11:02Dus jij betaald de huur, gas, licht, electra en meneer zit te gamen, eten op jouw kosten en scheldt jou ook nog eens uit als je zegt dat hij actie moet ondernemen. Als je het zo bekijkt, wat vind je dan zelf? Ik zou hem op straat zetten. Jij betaald de huur, dus het is jouw huis. Laat hem desnoods een krantenwijk nemen. Zevenentwintig en dan thuis zitten, slappe hap! En jij, je bent 19, je hebt nog een heel leven voor de boeg. Ga lekker alleen verder en zoek die leuke vrienden weer op. Ik zou het wel weten!
Succes
ReagerenLea30 november 2012 om 11:05Stoppen natuurlijk! Jij laat je lekker voor zijn karretje spannen. En dan ook nog uitgescholden worden. Dit is geen gelijkwaardige relatie en jij voelt je er duidelijk niet goed bij. Als hij niets wilt ondernemen om geld te verdienen… Stoppen.
ReagerenAnoniempje2 december 2012 om 01:32Hoi,
Reageren
Hij zoekt wel werk maar hij is drukker met gamen dan wat anders. Ik ben pas ontslagen vanwegen een week in het ziekenhuis te hebben gelegen met flinke longonsteking en astma, dus ik heb ook geen werk. Maar ben wel volop bezig met solliciteren. Overigens was dat in mijn proeftijd dat ik geen contract kreeg. In ieder geval, heel erg bedankt voor de reacties en het advies 🙂José3 december 2012 om 09:54Hoi, hij zoekt wel werk, maar is drukker met gamen… Ik weet niet hoeveel uitzend- arbeidsbureaus er bestaan, maar tegenwoordig zijn ze allemaal bereikbaar per e-mail. Stel een open sollicitatiebrief op, fotootje scannen, motivatie vermelden en met één druk op de knop kun je honderden adressen bereiken. Dan hoeft ‘ie niet eens de deur uit. En wat dacht je van de Gouden Gids. Gewoon bedrijven aanschrijven. Er zijn altijd wel baantjes die misschien nu onder jullie niveau zijn, maar het is wel crisis hè. Hoe willen jullie strak de huur betalen? En hoe wil hij straks nog gamen als de elektriciteit is afgesloten? Of krijg jij dan weer een grote mond van hem? Uit jouw berichten maak ik op dat je hem op de een of andere manier de hand boven het hoofd houdt, maar meneer zelf heeft dit ook wel door en heeft kennelijk de idee dat jij toch wel bij hem blijft, ondanks zijn gefrustreerde gescheld. Nou, ik zou het wel weten, ook al is dat misschien niet wat je wilt horen. Kunnen jullie niet een poosje terug naar jullie ouders en dit huis in de verhuur doen? Dan komt er toch wat geld binnen en hebben jullie even afstand van elkaar. Sterkte.
ReagerenAnoniem3 december 2012 om 09:56Het begint met gescheld, en dat tolereer je nu al van hem, maar voor je het weet heb je ook een mep te pakken. En dan?
ReagerenJosé3 december 2012 om 09:59Uitzendbureaus Nederland
http://uitzendbureaus.besteoverzicht.nl/Uitzendbureaus België
http://uitzendbureau.startpagina.be/Succes!
Reageren