Zoeken Vraag het forum

vrijen zonder condoom met pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Suus

@Fleur

Toevallig beb ik beroepsmatig wel zeer veel met medicatie en bijsluiters te maken gehad.
    En weet dus dat het erg handig kan zijn je daar even in te verdiepen.
    Dat voorkomt voor jezelf vervelende situaties en je hoeft niet 3x dezelfde vraag te stellen,waarop je zelf al een antwoord had kunnen vinden.
    En btw, als je dan wel de “spelregels ” van het forum hebt gelezen, zou je ook weten dat vragen ook beantwoord kunnen worden door mede forumbezoekers of lotgenoten.
    Daar val ik ook onder😉

Lisanne

Ik neem mijn pil elke dag tussen 20:30 en 23:00 en nu twijfel ik ineens of ik dat wel goed doe omdat er langer als 12 uur tussen zit…? Doe het al jaren zo maar heb nu een relatie en ook al doen we het nog wel veilig zitten we er wel aan te denken om zonder condoom te doen..

Reageren
    John (moderator)

tussen 20.30 en 23.00 uur zitten toch geen 12 uren….
    Die twaalf uur gaan over de tijd waarop je de pil zou moeten nemen, dat vervolgens niet doet en dan 12 uur zou wachten. Als je de pil dus tussen 20.30 en 23.00 uur neemt ben je gewoon beschermd

Reageren
    Lisanne

Oh dan begreep ik het gelukkig verkeerd.. het is dus eigenlijk gewoon elke dag zelfde tijdstip en als je het eventueel vergeet binnen 12 uur. Dus maandag tussen 20:30 en 23:00 en dan dinsdag weer 20:30 23:00 is gewoon goed?

Reageren
    K

Hallo, ik ben 2 dagen na mijn menstruatie begonnen met de pil de eerste strip. Ik ben het soms vergeten nemen door dat ik in slaap ben gevallen (neem het normaal om 20u en die keren om 04u). Ben ik nu zwanger? We doen het zonder condoom. Help…

Reageren
    Veertje

Misschien had je beter de bijsluiter van de pil goed gelezen voor je ermee begon. Dan had je geweten dat je op de eerste dag van de menstruatie moet starten om direct veilig te zijn. En als je normaal 20 uur slikt en het een keer 4 uur in de nacht is dan is dat minder dan 12 uur te laat.
    Of je zwanger bent valt via een forum natuurlijk niet te beantwoorden

Reageren
Reageer op: vrijen zonder condoom met pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.