- Suus14 maart 2024 om 16:07
@Fleur
Toevallig beb ik beroepsmatig wel zeer veel met medicatie en bijsluiters te maken gehad.
En weet dus dat het erg handig kan zijn je daar even in te verdiepen.
Dat voorkomt voor jezelf vervelende situaties en je hoeft niet 3x dezelfde vraag te stellen,waarop je zelf al een antwoord had kunnen vinden.
En btw, als je dan wel de “spelregels ” van het forum hebt gelezen, zou je ook weten dat vragen ook beantwoord kunnen worden door mede forumbezoekers of lotgenoten.
Daar val ik ook onder😉Lisanne24 juni 2025 om 18:56Ik neem mijn pil elke dag tussen 20:30 en 23:00 en nu twijfel ik ineens of ik dat wel goed doe omdat er langer als 12 uur tussen zit…? Doe het al jaren zo maar heb nu een relatie en ook al doen we het nog wel veilig zitten we er wel aan te denken om zonder condoom te doen..
ReagerenJohn (moderator)
24 juni 2025 om 19:01tussen 20.30 en 23.00 uur zitten toch geen 12 uren….
Reageren
Die twaalf uur gaan over de tijd waarop je de pil zou moeten nemen, dat vervolgens niet doet en dan 12 uur zou wachten. Als je de pil dus tussen 20.30 en 23.00 uur neemt ben je gewoon beschermdLisanne24 juni 2025 om 21:05Oh dan begreep ik het gelukkig verkeerd.. het is dus eigenlijk gewoon elke dag zelfde tijdstip en als je het eventueel vergeet binnen 12 uur. Dus maandag tussen 20:30 en 23:00 en dan dinsdag weer 20:30 23:00 is gewoon goed?
ReagerenK5 april 2026 om 17:12Hallo, ik ben 2 dagen na mijn menstruatie begonnen met de pil de eerste strip. Ik ben het soms vergeten nemen door dat ik in slaap ben gevallen (neem het normaal om 20u en die keren om 04u). Ben ik nu zwanger? We doen het zonder condoom. Help…
ReagerenVeertje5 april 2026 om 22:44Misschien had je beter de bijsluiter van de pil goed gelezen voor je ermee begon. Dan had je geweten dat je op de eerste dag van de menstruatie moet starten om direct veilig te zijn. En als je normaal 20 uur slikt en het een keer 4 uur in de nacht is dan is dat minder dan 12 uur te laat.
Reageren
Of je zwanger bent valt via een forum natuurlijk niet te beantwoorden