Zoeken Vraag het forum

Vrijen met pil zonder condoom

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nikki

Hallo
    Ik en mijn vriendje zijn al bijna 10 maanden samen en we hebben al vaak gevreeën.Beide houden we niet zo van condooms.. Over soa’s hoeven we ons geen zorgen te maken want we hebben niks. Ik slik al bijna 10maanden de pil Louise en ben deze nog nooit vergeten. Toch zijn we elke keer met veel stress aan het afwachten op m’n menstruatie. Hij durft zelfs niet in me klaar te komen uit angst dat ik zwanger zou zijn. Is de pil veilig genoeg tegen zwangerschap? Of zou ik naar een sterkere anticonceptiepil overschakelen??..

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De pil beschermd je net zo goed als andere pillen tegen zwangerschap. Je hoeft daar geen andere pil boor te gebruiken.  Dit zit toch echt tussen de oren….

Reageren
    Richard

De pil zou je voldoende moeten beschermen. Bij elk (niet permanent) anticonceptiemiddel geldt dat geen enkele 100% garantie biedt, en eigenlijk ligt de betrouwbaarheid vooral aan het juiste gebruik. Slik de pil op de aangegeven dagen (behalve tijdens de stopweek) rond dezelfde tijd, en als je ‘m toch vergeet of als je niet zeker wet of je lichaam het heeft opgenomen (na bijvoorbeeld overgeven of als je aan de diarree bent) dan zou je voor de zekerheid toch condooms gebruiken de rest van de cyclus.

Zo is een condoom ook niet 100% betrouwbaar: er kan ook wel eens iets mis gaan (scheuren, afglijden) ook meestal door een foutje in het gebruik.
    Daarom zijn er ook mensen die kiezen voor ‘Double Dutch’, dat betekent aan de Pil én ook condooms gebruiken.

Condooms niet echt prettig? Dat kan natuurlijk. Het komt regelmatig voor dat een jongen een condoom wat lastig om krijgt, of dat hij deze te strak vindt zitten. Dan kan het een heel verschil zijn om een ruimer condoom te kiezen. Hier lees je manieren om een goede condoommaat te vinden: https://www.condoom-anoniem.nl/condooms-gebruiken/maten-condooms
    Een passend condoom is minder vervelend en ook veiliger. Of je kiest voor een dunner condoom.

Maar één methode is in principe voldoende. Maar als jullie dan toch stress hebben, is dat niet erg relaxed en kun je niet maximaal genieten. Overweeg dan ook gewoon ‘Double Dutch’ als jullie je daarmee veiliger voelen.

Reageren
Reageer op: Vrijen met pil zonder condoom
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.