Zoeken Vraag het forum

zoenen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • talad123

Hallo, ik heb vraag over zoenen. Wordt je niet zwanger als je met iemand alleen gaat zoenen en met gewoon kleren aan?

9 reacties
    Reageren
    Evelyne

Hallo Talad123,
    Er is Kussen, Zoenen & Tongzoenen:

Uit beleefdheid geven mensen -in Nederland- elkaar een kus op de linker- en rechterwang wanneer zij elkaar (weer) zien. In andere landen is het de gewoonte dat bij een ontmoeting 3 of soms wel 4 kussen aan elkaar worden gegeven. Deze kus is een soort van ‘hallo, leuk je weer te zien’.
    Door kussen kan een vrouw niet zwanger raken.

Zoenen is een iets persoonlijker manier van kussen/een kus geven. Tijdens een zoen kijk je degene aan die je kust. Met een zoen wordt een iets extra tintje aan de algemene kus gegeven. Een zoen wordt meestal direct op de lippen gegeven. Zowel mannen als vrouwen kunnen elkaar een zoen geven. Een zoen heeft ook iets liefs, een warmere/intiemere boodschap dan de kus.
    Door zoenen kan een vrouw niet zwanger raken.

Tongzoenen is iets aparts, iets speciaals. Tongzoenen doe je – in principe – alleen met degene waar jij je heel erg lekker, prettig en veilig bij voelt. Bij tongzoenen, het woord zegt het al, gebruik je je tong.
    Door tongzoenen kan een vrouw niet zwanger raken.

Al deze manieren van kussen/zoenen, moeten vanzelf gaan. Je hoort er namelijk niet bij na te denken, bedoel ik.

Zodra jij er een vervelend gevoel bij hebt of het gevoel hebt dat je het maar moet doen omdat het zo hoort, mag je weigeren. Niemand kan jou zeggen of dwingen dat je dit ooit tegen jouw zin moet doen.

Groetjes, Evelyne

Reageren
    Jelmer

Nee, van zoenen kun je niet zwanger raken. Je kunt wel zwanger raken als je met jouw penis in de vagina van een meisje klaarkomt en jullie geen anticonceptiemiddel gebruiken zoals de anticonceptiepil of condooms bijvoorbeeld. Dit wordt trouwens neuken genoemd.

Trouwens, hoe oud ben jij? Heb jij geen seksuele voorlichting gehad?

Reageren
    Weezer

Wow dit is echt ZO’N domme vraag. Alsof je zwanger wordt van zoenen, het enige wat er gebeurd is dat je elkaars speeksel in je mond krijgt. Nou daar zitten geen eitje en sperma in dus nee, je wordt daar NIET zwanger van. Voor je domme vragen gaat stellen zou ik als ik jou was eerst even een voorlichting vragen bij je ouders. Om zwanger te raken moet een man met zijn penis in de vagina van de vrouw en daar klaarkomen. En zelfs dan nog is de kans niet optimaal om zwanger te raken, want de vrouw moet op dat moment wel vruchtbaar zijn.

damn.. -.-”

Reageren
    Bram

Weezer, graag een beetje meer respect. Er was een tijd dat jij dit ook niet wist… Bovendien, vragen is nooit dom!

Reageren
    knipoog

Bram, ik ben het helemaal met je eens. De veroordeelde wordt er niet beter van en de veroordeler wordt er niet mooier van. Dus Weezer en andere veroordelers, laat oordelen maar achterwege. Het doet er veelal niet toe wat jij ervan vindt. Je helpt pas iemand als je hem/haar in zijn/haar waarde laat. En daarbij, je bent dan zelf een stuk mooier ! Een betere wereld begint bij jezelf !!!

Reageren
    Anoniempje

Hoi,
    Opgelet voor te zoenen zonder kleren, kan wel nadelige gevolgen hebben als je het niet veilig doet.
    xxjesss

Reageren
    Fee

Hai, wat bedoel je met zoenen zonder kleren? Zoenen doe je toch mond op mond. Anders heet het vrijen of neuken en ja, als je dat onveilig doet, is er kans dat het meisje zwanger raakt. Van alleen zoenen kan je niet in verwachting raken.

Reageren
    Anoniem

Eh, zonder kleren aan kan wel… Als je naakt bent en gaat zoenen kan het sperma op de vrouw terecht komen (door de opwinding kan een man immers een lozing krijgen, normaal vangt de broek dat op, maar als je naakt bent… Als de man (of de vrouw!) dan met de handen het sperma aanraakt en met de vingers naar binnen gaat kan er alsnog een zwangerschap ontstaan… (vooral als het direct gebeurd) Maar met zoenen met je kleren aan wordt je niet zwanger. Weet inderdaad ook niet of een kind bent of wellicht te streng bent opgevoed waardoor je het niet weet, maar zo te merken beschik je wel over internet, ik raad aan eens op internet via zoekmachines te zoeken op de termen: zwangerschap, voortplanting en seksuele voorlichting, succes! Ps: Heb je misschien problemen met je menstruatie (maandelijks bloedverlies)? Niet ongesteld worden komt niet altijd door een zwangerschap, zelf ben ik ook eens als maagd een half jaar (6 maanden dus) niet ongesteld geweest, ik maakte me zorgen om een familielid die zware problemen had, dus ook door stress, of ziekte of verkeerd eetpatroon (ondervoed of zwaarlijvigheid) kan ook je menstruatie (maandstonden, ongesteldheid, regels)wegblijven. Als dit de reden van je vraag is raad ik je aan naar de huisarts te gaan voor een onderzoek.

Reageren
    John (moderator)

[quote]Eh, zonder kleren aan kan wel…[/quote]

Zoals je het beschrijft wordt je dan dus zwanger door het vingeren. Maar nog steeds niet van het zoenen!

Reageren
Reageer op: zoenen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.