Zoeken Vraag het forum

Geen intimiteit

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • René

Mijn vrouw had seksueel contact toen ze 15 was maar ziet dat niet als misbruik. Toen wij net getrouwd waren wilde ze met mij geen seks meer. Ik zocht niet snel hulp wist niet waar ik terecht kon. Ze wil nu nog steeds geen intimiteit en zij is bekend met hechtingsstoornis waarbij geen intimiteit bij is. We hebben nu hulp gezocht maar wanneer we intimiteit hebben dan stoot zij mij daarna af. Ik ben ten einde raad ik voel me eenzaam. Zij weet dat maar zegt dat we dan maar een open relatie moeten hebben dan kan ik het bij iemand anders zoeken. Maar ik wil intimiteit met wie ik een relatie heb. Wat nu?

Wanneer we dan wel intimiteit hadden dan is zij helemaal passief en doet niets meer .

13 reacties
    Reageren
    Suus

De enige die hier wat aan kan veranderen en met wie je er over zou kunnen praten, is je vrouw.
    Zij is de enige dke voor zichzelf kan spreken en een reden kan geven voor haar gedrag en wat er zou kunnen veranderen en hoe

Reageren
    Alias

Hoe lang is dit al de gang? Ik zou therapie zoeken als
    Ik jullie was maar dit is natuurlijk geen garantie .
    Als ik in een relatie zat waar geen intimiteit was dan koos ik
    Voor mijzelf. Klinkt wat gek maar het leven is eenmalig en kort, zorg dat je maximaal geniet en doe jezelf niet te kort.

Reageren
    Renê

Mijn vrouw geeft antwoord als: beter opgeruimd huis. Is het opgeruimd dan is het weer dat ik lekker moet ruiken. Dan is het weer dat ze aseksuele is en geen behoefte heeft.

Reageren
    Suus

Dat laatste is toch een verklaring en dan kom je terecht bij wat Alias schrijft: wil jij een rekatie hebben met iemand die zegt aseksueel te zijn? Kun jij daar genoegen mee nemen of wil je meer? In die zin ligt het balletje bij jou, of jij met een niet seksuele relatie wilt doorgaan. Dat antwoord zou je haar dan kunnen geven en kijken hoe zij daarop reageert en wat voor gevolgen dat voor jullie relatie heeft, als jullie van elkaar respecteren wat de ander graag zou willen en of daar nog iets aan te veranderen is.

Reageren
    Rene

Dat vind ik wel heel gemakkelijk dat iemand dat ziet op tv en dan aanneemt dat zij dat dan ook heeft. Kan ook oorzaken hebben denk ik dan. Kan ik ook zeggen ben avaatwasser dat bekent dat ik geen behoefte heb om de vaat te doen.

En CGT wat is er erg aan als je wel seks hebt?

Reageren
    Suus

Die oorzaak is dan aan haar om met jou te bespreken en. Iet aan jou op een forum

Reageren
    René

Zij heeft vanaf haar 15e t/m 22e levensjaar een seksuele relatie gehad met een getrouwde man van 27. Zij zegt dat dit echter een mooie relatie was. Daarna heeft ze een geweldadige relatie gehad en zegt dat ze daar nog hinder van ondervindt. Haar ouders waren op de hoogte dat zij contact had met een oudere man . Hij haalde haar op vanaf haar ouderlijk huis. Daar ging ze dan met hem bijvoorbeeld naar een seksclub.

Reageren
    Suus

Vind jij het gepast haar levensverhaal te delen, zonder haar medeweten?
    Voor mij zou dit toch echt helemaal een dooddoener zijn in een al niet helemaal fijn lopende relatie.
    Als je het nou privé met een therapeut besprak of met een goede viend of vriendin, nog net oké, maar op een openbaar forum zou voor mij echt over een grens gaan!

Reageren
    Rene

Dit is een anoniem forum. En mijn naam is een pseudoniem. Er zijn wel veel meer vrouwen misbruikt in hun leven. Kennelijk wil je niet horen welke gevolgen dat veroorzaakt wordt door pedofielen.

Reageren
    Suus

Dat hoor je mij niet zeggen!
    Ik vind alleen niet dat het aan jou is daar zo over te praten, anoniem of niet. Het gaat er om dat je privé dingen van haar bespreekt, zonder haar medeweten en het heeft voor je vrouw geen toegevoegde waarde heeft dat je dat doet.
    Bespreek het met haar of eventueel samen met haar met een therapeut of als jij er moeite mee hebt, zoek daar zelf hulp bij en vertel haar dat je dat doet.
    Het is jullie relatie, daar kun je alleen samen aanwerken!

Reageren
    Rene

Er zijn ook mensen die naast lhbt ook voor pedofilie zijn

Reageren
    Suus

Wat heeft dat met jou relatie te maken?
    En wat heeft vóór lhbt zijn, met pedofilie te maken?
    Verdraagzaamheid tegenover mensen met een andere geaardheid is toch iets heel anders dan pedofilie “goedkeuren” . Het klinkt zo bijna of het eerste ook een misdaad is….

Reageren
    John (moderator)

Dat je partner een relatie heeft gehad met een wat oudere man toen ze 15 jaar was en de daaropvolgende jaren heeft toch niks met pedofilie te maken. Ze voelde zich zelf toch prima in die relatie….En de link met LHBT kan ik ik alhelemaal niet leggen. Dat heeft toch niks te maken met jullie relatie problemen
    De geweldadige relatie kan er wel mee te maken hebben. Maar dat moet ze dan toch zelf hulp voor zoeken en willen zoeken.

Reageren
Reageer op: Geen intimiteit
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.