- Anoniem1 mei 2018 om 19:22
Ik ben een man van 50 jaar en sinds anderhalf jaar heb ik een relatie met mijn vriendin. We zien elkaar niet zoveel, maar zijn iedere maand een weekend samen. De laatste maanden merk ik dat mijn vriendin steeds minder behoefte heeft aan intimiteit en seks. Het komt voor dat we geen seks hebben in dat weekend omdat zij geen zin heeft. Ik ga mij nu afvragen hoe het komt en we praten er ook over, ze zegt dat ze dit ook in andere relaties wel eens had. Maar ik maak me wel zorgen hier over. Is dit normaal als je maar 1 keer per maand intiem kan zijn er toch geen behoefte aan hebt? Ik denk gelijk dat ze niet veel meer voor me voelt (al zegt ze dat ze heel veel van me houdt). En wat kan ik in dit geval nog meer doen?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 mei 2018 om 23:36Hoe oud is je vriendin?
ReagerenAnoniem2 mei 2018 om 06:25Mijn vriendin is 40 jaar, zit nog niet in de overgang en is verder lichamelijk gezond. Ik maak mij zorgen over hoe dat verder moet. Kun jij advies geven?
ReagerenJohn (moderator)
2 mei 2018 om 09:38Moeilijk om daar iets over te zeggen… als ze er zelf iets aan zou willen doen, zou ze naar de huisarts kunnen gaan om eens een bloedonderzoek te laten doen naar haar hormonen. Als ze medicijnen gebruikt, zou ze ook met de huisarts kunnen bespreken of dat wellicht een oorzaak zou kunnen zijn.
Reageren