Ik ben 16 en ik heb gister voor het eerst "seks" gehad. Het begon met eerst aftrekken, pijpen en vingeren etc, waarna hij wel steeds zijn het sperma rondom handen of buik goed afdroogde met een handdoek. Daarna vroeg hij zich af hoe het zou voelen als hij een klein stukje in mijn vagina zou steken. We waren beide heel erg in die stemming dus vond ik het goed en daarna hebben we meer geëxperimenteerd en deed hij vervolgens zijn volledige penis er in, maar niet de hele tijd. Het was steeds een paar keer in en uit endan stoppen. Hij is niet klaargekomen en eigenlijk zou er geen sprake moeten of horen te zijn van sperma whatsoever. Wel ben ik nu bang dat er wél iets van sperma zou kunnen zijn door het aftrekken. Of zo het misschien kunnen zijn dat er voorvocht is terwijl hij niet eens klaarkwam? Maar voorvocht lijkt me ook niet, omdat we niet hele tijd bezig waren met de penetratie, maar gewoon een paar keer in en uit. Ik weet nu niet wat ik moet doen, ik hoor pas na 3 weken ongesteld te worden
Als hij net was klaargekomen en daarna niet heeft geplast, heb je wel risico gelopen.
Het zou dus verstandig zijn een morning after pil te nemen.
Lees even goed de bijsluiter door hoe deze werkt.
(En de volgende keer anticonceptie te gebruiken als je gaat experimenteren)
Kan het dat na de morning after pil uiteindelijk je menstruatie uitblijft of te laat komt? Weet ik na de morning na after pil zeker dat ik safe zit?
Ik ben eigenlijk juist heel erg bang dat daardoor mijn menstruatie uit gaat blijven en dié stress nog erger gaat zijn. Of moet ik het toch maar doen? Is de risico op zwangerschap echt heel erg groot? Het is de eerste keer
Hij kwam niet *net* klaar voordat hij in me ging, er zat wel wat tijd tussen en telkens echt maar een paar keer i.p.v de hele tijd door duwen
Ja je menstruatie kan uitblijven...
Je moet gewoon een zwangerschapstest doen 2 weken na de seks . Dan weet je het zeker
Ja maar als die test positief is stort mijn leven in!!! Ik ben 16, wat dan.. Dus u raadt alsnog aan de morning after pil te nemen? Kan ik er niet gewoon op vertrouwen? Dan komt mn menstruatie ook tijdig aan toch
Als je geen risico wilt nemen, neem dan een map.
Dit moet je wel binnen 72 uur doen, anders werkt hij niet meer.
En na een map zal je menstruatie waarschijnlijk ook later komen dan je verwacht.
Dkt kun je dus allemaal in de bijsluiter terug lezen.
En dat je leven instort als je zwanger zou zijn, had je even eerder bij stil moeten staan.
Mijn ouders zeiden vroeger dat als je jezelf oud genoeg vind om sex te hebben, je ook oud genoeg bent om over de gevolgen daarvan na te denken!
Gezien mn uitleg dat hij niet heel snel ervoor klaarkwam verlaagt dus de risico alsnog niet? Hij is niet klaargekomen in of rondom mij. Ik kan een uitblijvende menstrautie stress echt niet hebben. Ik heb ook nog examens..
Niemand kan zo zeggen hoe groot of klein het risico was. Er was in ieder geval risico. Het gebruik van een condoom had heel veel stress dan kunnen voorkomen.
Ik vroeg het nog een keer voor de zekerheid aan hem, hij zegt dat de kans dat er sperma op zijn penis zat erg klein zou zijn , omdat hij het afdroogde en/of niet klaarkwam en ook niet "bijna" Zal ik maar gewoon afwachten tot ik ongesteld ga worden? Wel pas over 3 weken, want het was 3 dagen voor de ovulatie gisteren. Ik ben het meest bang dat mn menstruatie lang uitblijft na de map.
Het gaat niet om sperma dat nog op zijn penis zat, maar sperma dat nog in de urinebuis kan zitten en er dan met voorvocht uit komt. Overigens: de menstruatie komt niet pas 3 weken na de eisprong.
Gisteren was het 4 april, ik hoor 23 april ongesteld te worden. En over het voorvocht, kan er dus ook voorvocht uit komen ookal kwam hij niet bijna klaar? Ik dacht dat voorvocht vóór de ejaculatie kwam. Hij is nooit klaargekomen na penetratie en zoals ik al zei gingen we niet heel lang door maar echt 5x in en uit en dan klaar (wel een paar keer na bvb even tijdje niks) Maar telkens geen sprake van (bijna) klaarkomen.
Het gaat er om dat hij kort voor de penetratie was klaargekomen.
Dan kan er nog sperma vrijkomen.
Er was dus een risico.
We kunnen nu nog uren zo door gaan, maar daarmee verandert er niks.
Je hebt risico gelopen en het is aan jou wat je daar mee wilt doen.
Afwachten en niks doen en na twee weken testen, of geen geen risico lopen en zorgen dat je een map haalt.