Zoeken Vraag het forum

Pijn bij intiem zijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Saskia

Ik heb een probleem waar ik al mee zit sinds ik seksueel actief ben geworden.

Soms heb ik pijn wanneer ik seks heb met mijn partner. Niet altijd dus, en het is super lastig om te weten wat de pijn veroorzaakt. Soms denk ik dat het afhangt van het standje of van waar ik zit in m’n cyclus, maar een echte link heb ik nog niet gevonden, want wat we ook doen, de pijn komt altijd wel weer terug. Vaak bijt ik gewoon even op mijn tanden en na een paar minuten gaat de pijn dan weg en lijkt het alsof er niks aan de hand is.

Uiteraard heb ik dit al medisch laten onderzoeken. De gynaecoloog heeft vulvodynie, vaginisme, endometriose en nog een hele reeks andere dingen uitgesloten en houdt het op “ik vrees dat je er mee zal moeten leren leven”. Wanneer ik er met vriendinnen over praat, krijg ik vaak te horen dat ik niet de enige ben die dit heeft en dat dit iets is wat wel vaker voorkomt bij vrouwen.

Ik heb ook bekkenbodemtherapie gevolgd en ook daar was de boodschap: alles in orde, niets te vinden. Met of zonder glijmiddel, maakt allemaal niks uit.

Klopt het dat dit wel meer voorkomt?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het komt helaas vaker voor. En standje en cyclus (hormonen) hebben er in de meeste gevallen mee te maken als andere dingen zijn uitgesloten.

Reageren
Reageer op: Pijn bij intiem zijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.