Zoeken Vraag het forum

Seksueel Trauma en SM

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Roos

Hallo!

Ongeveer een half jaar geleden ben ik begonnen met een behandeling bij een psycholoog, nadat mijn jeugd in het teken heeft gestaan van (online) seksueelmisbruik. In mijn jeugd heb ik mij vaak eenzaam gevoeld. Vanaf de leeftijd van twaalf jaar ben ik daarom begonnen met cammen en later chatten. Hierbij kwam ik al snel in aanraking met oudere mannen die verwachtten dat ik seksuele handelingen verrichtte. Ik heb deze ervaringen als traumatiserend ervaren. Ook ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met SM. Dit is de reden dat ik hulp ben gaan zoeken bij een psycholoog toen ik achttien werd mede omdat ik met een leeftijd van achttien jaar niet hoefde te vrezen dat mijn ouders ergens achter zouden komen. Toen ik met de behandeling begon was ik een jaar gestopt met het chatten en cammen. Zij heeft mij tot nu toe aardig kunnen helpen, maar een probleem blijft dat ik niet kan genieten van seks.

Sinds een paar weken terug ben ik weer teruggevallen in mijn oude chatgedrag waarbij ik er tot mijn verbazing achter kwam dat de SM waardoor ik eerder trauma’s heb opgelopen, nu juist de enige manier is waarop ik echt kan genieten van seks.

Ik heb geen enkel idee hoe ik dit aan mijn psychologe moet gaan uitleggen. Ik heb het idee dat zij mij daarin niet zal gaan begrijpen, omdat ze zelf geen ervaring heeft met SM.

Sorry voor het warrige bericht. Misschien voel ik me door alles wel een beetje warrig. Ik hoop dat iemand mij hierin advies zou kunnen geven. Alvast bedankt!

Liefs, Roos

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

“Sinds een paar weken terug ben ik weer teruggevallen in mijn oude chatgedrag waarbij ik er tot mijn verbazing achter kwam dat de SM waardoor ik eerder trauma’s heb opgelopen, nu juist de enige manier is waarop ik echt kan genieten van seks.” Zo moet je dat dus ook aan de psycholoog vertellen

Reageren
    Roos

Bedankt voor de snelle reactie. Misschien wel… Het is het proberen in ieder geval waard.

Reageren
    Sanne

Het heeft iets te maken in mijn geval met de onveiligheid die ik heb ervaren. Seksueel misbruik als kind en hierdoor compleet alleen, maar ook als je eenzaam bent en geen emotionele ondersteuning hebt kan dit ertoe leiden dat.. in bdsm kan ik het misbruik herhalen maar dit keer heb ik er de controle over (tenminste dat denk je) en wordt het gedaan door iemand die van je houdt.. maar ook hij zit vast in patronen en verleden. Op het eind is het een ongezonde relatie waarin je misbruik herhaalt en je weer in die rol komt. Gek genoeg zoekt je brein hiernaar. Stap 1 bewust van zijn en dan doorbreken.. maar heel lastig. Vooral omdat je alleen staat.. familie vrienden kijken toch vreemd op. Hoop dat je goede hulp hebt.

Reageren
Reageer op: Seksueel Trauma en SM
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.