- Help13 september 2019 om 20:17
eind juni liet ik mijn spiraaltje vervangen. Het is dus mijn tweede. Voorheen had ik nooit problemen tijdens het vrijen (buiten soms wat pijn als mijn baarmoeder te laag zat), en heb ook een vaste, liefdevolle relatie. Echter, vanaf het moment dat mijn spiraal vervangen werd (oud eruit – uitstrijkje – nieuw erin), spant mijn vagina enorm (alsof ik elke keer opnieuw mijn maagdelijkheid verlies). Helemaal nat word ik ook niet meer, ook al heb ik wel nog steeds “zin” in mijn vriend. Kan het dat ik vaginisme kreeg door mijn spiraal? Alle info die ik er al over opzocht, gaat uit van psychologische problemen of trauma’s op seksueel gebied… mijn vriend en ik beginnen wat radeloos te worden….
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 september 2019 om 20:30Of het vaginisme is, dat is nog maar eer de vraag. Maar de spiraal kan wel de oorzaak zijn, Ga met de klachten naar de gynaecoloog
ReagerenCatootje14 september 2019 om 08:33Spiraaltje verstoort je eigen hormoonhuishouding, werkt verhogend op het cortisol en is toch een lichaamsvreemd voorwerp in je lichaam, wat klachten kan geven.
Reageren