Zoeken Vraag het forum

Bedplassen in een relatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jojo

Ik ben een man van 39,,heb een goede opleiding gehad, ik heb een goede job, ik ben normaal gebouwd, perfect gezond, alles in orde eigenlijk, ik heb echter een probleem. Ik ben altijd in bed blijven plassen. Mijn ouders hebben vroeger alles geprobeerd. Niets heeft geholpen en ik heb ermee leren leven. In zekere zin toch. Ik schaam mij er namelijk heel er voor. Niemand weet er dan ook van. (buiten misschien mijn ouders nog en mijn zus als die er gewoon vanuit gaan dat het nooit voorbij is gegaan.)

Wegens deze schaamte heb ik nooit een relatie gehad. Eerder is er meisje geweest. Ik zag ze heel graag, zij mij ook, aarzelend toch wat geprobeerd,  maar ik liet ze al snel weer schieten. De enige reden was schaamte en onzekerheid. Ik voel me nu eenmaal geen echte man wanneer ik bijna elke nacht nat wakker word. Ik heb hierdoor eigenlijk echt wel liefdesverdriet gehad.

Ik leek me neer te leggen bij het feit dat ik nooit een relatie zou hebben en dan kwam ik deze vrouw tegen: 34 jaar, interessant, intelligent, een goed gevoel voor humor, spontaan, best al veel levenservaring, diepgaand en toch ook speels, knap, dezelfde smaak in muziek en we gaan beiden graag naar concerten. Momenteel spreken we heel vaak af en ik voel dat ik heel erg veel gevoelens voor haar heb. Ik probeer mezelf te overtuigen om een stap te wagen en ben er zo goed als zeker van dat ze mij ook wel ziet zitten en wacht op mijn eerste stap.

Nu heeft dat bedplassen me in het verleden al tegen gehouden. Het lijkt me dat dat weer gebeurt hetgeen ik zelf zeer jammer vind. Ik zou het liever ook anders willen, maar het lijkt een brug te ver. Ik kan me ook moeilijk indenken dat een vrouw zit te wachten op een man die bijna elke nacht als een klein kind zijn plas laat lopen in zijn slaap. Soms probeer ik mezelf te overtuigen dat zij verder dan dat kijkt, dat blijkt ook echt wel uit de dingen die ze doet en zegt. Ze is trouwens psychologe waarmee ik mezelf ook probeer te overtuigen. En elke keer ik me dan voorgenomen heb om haar duidelijk te maken dat ik met haar een relatie wil, word ik tegen gehouden en zelfs heel ongemakkelijk. Ik ga dan steeds snel naar de wc om me te herpakken zodat ze niet te veel merkt van mijn ongemakkelijkheid en laat het daarna weer voor wat het is.

Ooit dacht ik dat ik geen relatie wilde, dat ik me erbij moest neerleggen dat het toch niet kon met dit probleem en dan heb ik deze vrouw ontmoet. Ze sprong me echt meteen in het oog en ze bleek, wanneer ik haar echt leerde kennen, ook nog echt een vrouw met inhoud en een zeer mooi karakter te zijn. Ik wil niet dezelfde fout maken als die andere keer. Ik wil haar als mijn vriendin en iets zeer duurzaam opbouwen met haar. Mijn bedplassen staat echter in de weg. Dit bericht typen en versturen vind ik al beangstigend en hier zit ik veilig achter de anonimiteit van mijn scherm en het wereldwijde web weet je wel. Maar ik hou echt van haar en ik zou echt niet willen dat deze vrouw me ook ontglipt omdat ik me teveel schaam.

5 reacties
    Reageren
    Catootje

Misschien ook homeopathische middelen.

Reageren
    Jeroen

je kan haar eerst vertellen dat jij haar leuk vind als zij jou ook leuk vind zeggen dat je soms plast in je slaap. je moet het wel zeggen en als jij er goed mee om gaat en er geen probleem van maakt en dat zij er dan bijna niks van merkt dan kan zij zien dat het verder toch niks aan jou verandert.

Reageren
    pippelo

Oh, ik begrijp echt dat je je schaamt, maar zoals het cliché zegt: als ze je graag ziet, zou het niet in de weg mogen staan. Misschien zal ze het niet heel erg leuk vinden, maar als ze je de moeite waar vindt, zal ze er ook niet over struikelen, vermoed ik. Zoals Catootje zegt: iedereen heeft wel iets en bedplassen komt wel meer voor, ook bij volwassenen. Mijn vriend heeft het heel af en toe ook weleens voor. Dat is niet bijna elke nacht natuurlijk, maar ik zie hem wel graag en tja: zo erg vind ik het eigenlijk ook niet. Af en toe alleen wat lastig.

Probeer haar eerst duidelijk te maken dat je haar graag hebt en iets duurzaam met haar wil opbouwen. Zie wat ze dan wat zij wil. Oh, ik wil je zo hard aanmoedigen om het te doen. Het zou zo jammer zijn dat je weer iemand misloopt uit schaamte voor iets waar je niet aan kan doen en zij hier misschien niet eens een probleem van maakt.  Zeg haar dat je haar graag ziet, knuffel haar, kus haar en kijk dan…

Daarna zal je inderdaad wel, vroeg of laat, moeten vertellen dat je last hebt van bedplassen. Dat lijkt me oprecht zeer lastig en beangstigend om te doen.

Veel succes, ik wens je het zo hard toe.

PS: ik weet niet of je sinds je jeugd hiervoor nog een dokter hebt geraadpleegd, ik vermoed namelijk dat men nu wel meer weet dan toen en misschien kan je er alsnog afgeholpen worden.

Reageren
    ik

Hoe is het nu? Heb je de stap al durven zetten? Ik hoop het, ik vind het eigenlijk erg dat je om die reden nog geen relatie hebt durven aangaan.

Ik denk ook dat, als ze je echt graag heeft, ze je wel zal nemen zoals je bent, ook met dit probleempje. Leuk zal ze het niet vinden, maar het is als partner ook niet onoverkomelijk. Als je zegt dat ze diepgaand is en best al veel levenservaring heeft, denk ik al helemaal dat ze je hiervoor niet zal afwijzen.

Als jullie samen willen slapen, kan daar eventueel ook een afspraak over gemaakt worden. Eventueel bescherming of zo. Dat kan je ook zeggen, zo hoeft ze er geen last van te hebben.

Mijn vorige partner is overleden, maar het was zowat hetzelfde verhaal, hij is nooit volledig gestopt met in bed te plassen, af en toe had hij ook overdag weleens een natte broek. Hij schaamde zich dood, echt dood toen hij het me vertelde in het begin van onze relatie.  We hadden dan ook al enkele maanden een relatie en het heeft om die reden ook een tijdje geduurd eer we samen sliepen. Hij zocht letterlijk uitvluchten om dit niet te hoeven te doen. Het was pas toen hij er niet onderuit kon, hij het me wel verteld heeft toen we net in bed lagen. Ik begreep die schaamte ook echt wel, ik vond het niet leuk, maar ik vond het vooral heel erg voor hem. Op zich had ik er zo geen last van. Hij droeg ’s nachts wel incontinentiemateriaal, maar ook hier maakte ik geen probleem van. Ik had dat liever dan natte lakens en zo was er maar heel af en toe een natte plek in bed. Er werd bij hem nooit een lichamelijke oorzaak gevonden trouwens.

Onze dochter trekt op dat vlak op haar vader en is nu 13 en plast ook nog regelmatig in bed zonder oorzaak, maar nu al wel minder dan haar vader nog deed op 40-jarige leeftijd. Zij heeft al wel plasschool gevolgd en sindsdien is het niet meer elke nacht. Ik hoop dat zij even goed een lieve partner kan vinden die dit niet erg vindt, moest dit nog gebeuren wanneer ze ouder is. Ze schaamt zich ook natuurlijk, zeker gezien haar leeftijd nu. Ik denk soms dat het best wel vaak voorkomt, maar het is zo jammer dat het zo taboe is en er zo weinig over kan gepraat worden.

Veel succes, ik hoop dat jullie ondertussen gelukkig samen zijn. Dat hoop ik echt uit de grond van mijn hart.

Reageren
    P.las

Echte liefde overwint dit probleem, en het kan voor een vrouw ook best wel leuk zijn om haar man een pamper om te doen. Je moet er gewoon een spelletje van maken dan komt het helemaal goed! de schaamte voorbij.

Reageren
Reageer op: Bedplassen in een relatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.