- Robobot12 augustus 2018 om 13:51
Hallo,
Ik heb al 5 jaar een vriendin. Aantal maanden geleden is het voor het eerst echt flink uit de hand gelopen (van haar naar mij gericht met toewensingen, bedreigingen en poging tot fysieke aanval). Na dit incident ruim 1,5 maand nauwelijks contact gehad en sinds ongeveer een maand weer redelijk aan het lijmen. Ik hou heel veel van haar en zie nogsteeds een toekomst. Zij erkent ook dat ze veel te ver is gegaan etc.
Ik merk nu aan mezelf dat ik sinds dit voorval eigenlijk geen behoefte meer heb aan intimiteit met haar. Dit komt tot uiting in dat ik mij niet volledig meer bij haar kan ontspannen en altijd een bepaalde alertheid bewaar. Hierdoor heb ik moeite gekregen met het krijgen en behouden van een erectie en dit zet opnieuw druk op ons relatie. Dit is de voorgaande jaren nooit een probleem geweest, aangezien mijn libido altijd zeer hoog is en zit 100% tussen mijn oren. Hierdoor zit ben ik weer in een soort cirkel terecht gekomen waarin ik me zelf aanpraat dat ik niet wil / het niet lukt / het niet meer kan etc. Hoe doorbreek ik dit?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
12 augustus 2018 om 14:06Praat er eens met je huisarts over en ga eventueel eens met een psycholoog praten
Reageren