- SarahB25 april 2018 om 22:16
Hey! Ik neem al sinds deze zomer de pil. Altijd stipt om 21u en zonder enige problemen. Grootste oorzaak was eigenlijk dat mijn menstruatie niet regelmatig was en ik altijd hevige pijn had.
Sinds oktober heb ik een vriendje en in januari had ik voor de eerste keer seks (ik ben 19). Altijd pil EN condoom gebruikt. Maar deze maand kregen wij nogal veel ruzie waardoor ik 24/7 stress had en mij slecht/misselijk voelde. Ik had nog eind maart na mijn regels seks , daarna niet meer. Normaal gezien valt mijn menstruatie rond de 20ste van de maand.
Raar genoeg was dit deze maand helemaal niet het geval: mijn menstruatie begon op 9 april en eindigde rond de 20ste! In het begin vooral donker, daarna zoals ik het gewoon ben, en aant einde toe weer zwarte “brokken”
Moey ik mij zorgen maken? Of kan dat puur door stress en oververmoeidheid komen?
By the way: gaat natuurlijk wel beter tussen mijn vriend en ik. Deze zondag heb ik er ook weer seks mee gehad (condoom! Ik zit wel in stopweek..)
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 april 2018 om 00:10Dat zou wel door de stress en de spanningen kunnen komen
ReagerenSarahB2 mei 2018 om 00:14Hey ben hier weer, beetje zagend haha
Pil is altijd ingenomen geweest en maar 1-2x sex gehad deze maand (april), door die ruzie eind maart had ik hem bijna 1 maand lang niet meer gezien. Dus ipv gwn mijn regels eind maart te hebben, heb ik ze “bijna” heel april gehad.
Nu ja ik leefde in constante stress en deed niets anders dan wenen, was nogal heftig…
We zijn al even verder en ik neem nu de derde pil van mijn nieuwe strip. Maar sinds een week voel ik mij erg vreemd. Zo’n opgeblazen gevoel en ook zware vreetbuien. Ik moet toch niet aan het ergste denken (zwangerschap??) of kan het gewoon liggen aan het feit dat ik mijn menstruatie normaal gezien rond deze periode moest hebben? Ben echt in de war, want seks hebben we altijd double dutch gedaan om 100% safe te zijn (elkaars eerste)
Misschien dat u mij kan geruststellen of misschien weet aan wat het zou liggen?
Alvast super bedankt!!
ReagerenSarahB2 mei 2018 om 00:19Ik hou altijd alles bij, mijn regels heb ik dus echt wel gehad dus eigenlijk kan een zwangerschap al uitgesloten zijn, toch?
ReagerenJohn (moderator)
2 mei 2018 om 00:26“want seks hebben we altijd double dutch gedaan “: zo kun je toch niet zwanger raken…….
Reageren
Je zult last hebben van stress/spanningenSarahB2 mei 2018 om 00:46Welja, ik begin altijd te overthinken en schrik mijn eigen zelf op… super bedankt voor uw antwoord Tandor, zal dus nog steeds die stress zijn dat wat blijft hangen… nog een fijne nacht toegewenst! ?
Reageren