Zoeken Vraag het forum

Menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Geachte mevrouw/meneer,

Mijn menstruatiecyclus is onregelmatig.
    Het is tussen 28 – 45 dagen. Ik heb het vanaf augustus 2013 bijgehouden. De dagen waarop ik menstrueer zijn eerste 4 dagen hevig, daarna 7 dagen tot 11 dagen lichte bloedingen (kleur donker bruin, klein bij beetje, gebuik inglegkruisjes)

Het cijfer achter de maand staat voor de eerste dag van mijn menstruatie.

12 Augustus (bloeding was rood) normaal

9 september (bloeding was rood) normaal

10 oktober (bloeding was bruin) niet normaal, dit heeft tot met 23 november geduurd) Elke dag klein bij beetje bruine afscheiding. De dag dat ik geen bruine afscheiding had (dacht dat het ophield), hadden ik en mijn parthner gemeenschap tot mijn parthner licht rood/roze bloed zag waren we gelijk gestopt.

25 november (bloed was rood) normaal
    december (geen menstruatie)

4 januari (bloed was rood) normaal

13 februari (bloed is bruin) tot
    Nu: 22 februari (bloed is bruin)gaat verder
    (op dit moment heb ik ook)

Wat mij opvalt is dat op 13de bruine afscheiding had. Ik dacht ooh ik word ongesteld, maar de volgende dag had ik niks, de dag erna weer bruine afscheiding, de dag erna niet, ik werd gek van.

Ik gebruik verder geen pil en ook heb ik deze nog nooit gebruikt. Mijn parthner gebruikte wel een condoom, maar sinds augustus niet meer omdat we van plan zijn om kinderen te krijgen.(een keer per een week) soms een keer per 2-3 weken gemeenschap)

Ik ben naar de huisarts geweest in november. ze heeft uitstrijkje laten nemen en deze was gelukkig goed. en ze vertelde me dat soms lang kan duren tot de bloedingen van je menstruatie stoppen. maar ik vertrouw het niet ik ben van plan om nog eens te gaan, maar ik ben bang dat ze me niet zal doorverwijzen naar gynaecoloog.

Ik heb zwangerschapstesten gedaan en deze waren
    4x negatief.
    Verder heb ik sinds november last van brandend maagzuur en nog steeds. (slokdarm, maag, darmen, opgebalzengevoel, ik eet nauwelijks en kom snel aan.)Ik ben vijf kilo aangekomen.
    Ik zit vol na eten van een stuk banaan en appel.
    Ik eet geen vlees, bloemkool en vettig eten meer want na een hapje begint het te branden van binnen.

Nu mijn vraag is
    Waarom bruine afscheding?

Ik hoop dat mijn vraag spoeding mogelijk beantwoord zal worden

Vriendelijke groet,
    S.G.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

De bruine afscheiding wordt doorgaans veroorzaakt door restanten bloed die tijdens en kort na de menstruatie achter zijn gebleven in de baarmoeder.
    Na de menstruatie laten die los komen dus uit de baarmoeder. Dat is op zich een normaal proces. Maar doorgaans duurt dat niet zo lang zoals dat bij jou het geval is. Het feit dat je dus een nogal onregelmatige cyclus hebt zou hier mede verantwoordelijk voor kunnen zijn. Maar ook een hormonale verstoring is niet uitgesloten. Bloedonderzoek zou daar natuurlijk uitsluitsel over kunnen geven. Verder denk ik dat je klachten van dien aard zijn dat een verwijzing naar de gynaecoloog een logische stap zou zijn.
    Ga dus inderdaad terug naar je huisarts en vraag om een verwijzing.

Ik zie vooralsnog geen direct verband met je maagklachten. Daar zou je dan ook even voor naar je huisarts moeten gaan. Je gewichtstoename zou wel weer een gevolg kunnen zijn van een hormonale verstoring zoals ik eerder aangaf.

Omdat je een onregelmatige cyclus hebt, is het heel erg moeilijk om de eisprong te bepalen. Die is natuurlijk wel belangrijk als je zwanger wilt raken. Om de kans te vergroten dat je in de vruchtbare periode van je cyclus gemeenschap hebt, zou je dat iets vaker moeten doen dan tot nu toe.

Reageren
Reageer op: Menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.