Zoeken Vraag het forum

Menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb ongeveer 10 dagen Primolut N geslikt om mijn menstruatie uit te stellen. Ik ben er mee gestopt en werd na 3 dagen ongesteld met gewoon normaal helder rood bloed. Maar de dag erna had ik alleen maar oud bruin bloed en af en toe beetje rood. Nu de 3e dag van mijn menstruatie heb ik nog steeds bruin bloed, ik heb dit nog nooit eerder gehad. Normaal heb ik gewoon elke dag helder bloed en heb ik nergens over te klagen bij mijn mestruatie.

Dit was de 3e keer dat ik Primolut gebruikte maar bij de andere 2 keren ging het gewoon goed daarna. Ik vraag me af of iemand dit herkent !

Alvast bedankt !

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is toch op zich geen vreemd verschijnsel. Niks om je zorgen over te maken.

Reageren
    Anoniem

Oke !

Dus ik moet dit gewoon zien als een normale en ‘ echte ‘ menstruatie ?

Bedankt voor je antwoord

Reageren
    John (moderator)

Helemaal juist.

Reageren
    Anoniem

Fijn !

Nog 1 ding het is ook heeel weinig eigenlijk alleen bij afvegen.

Reageren
    John (moderator)

Ook dat is verder geen probleem.

Reageren
    Catootje

Zo’n middel kan je hormonen ontregelen. Weet van de gewone pil dat het een toestand van oestrogeendominantie versterkt. Dan is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron. Hoe dat bij dat middel precies zit weet ik niet. Bruin bloed kan wijzen op een tekort aan progesteron, dus die oestrogeendominantie. Plus dat zo’n middel de hele biochemie van je lichaam kan verstoren. Ik zou het dan ook alleen bij hele hoge uitzondering gebruiken, liever helemaal niet. Als je bijvoorbeeld menstruatieklachten hebt kan je daar best nog wat aan doen. Heb zelf geen menstruatieklachten meer, terwijl die heel ernstig waren, door aanpassing van mijn voeding en wat supplementen. Oestrogeendominantie op zich kan al zorgen voor pms en menstruatieklachten. Als het bijvoorbeeld gaat om zwemmen of seks hebben; dat kan ook tijdens je menstruatie.

Reageren
Reageer op: Menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.