- Anoniem4 juni 2017 om 14:22
Ik heb ongeveer 10 dagen Primolut N geslikt om mijn menstruatie uit te stellen. Ik ben er mee gestopt en werd na 3 dagen ongesteld met gewoon normaal helder rood bloed. Maar de dag erna had ik alleen maar oud bruin bloed en af en toe beetje rood. Nu de 3e dag van mijn menstruatie heb ik nog steeds bruin bloed, ik heb dit nog nooit eerder gehad. Normaal heb ik gewoon elke dag helder bloed en heb ik nergens over te klagen bij mijn mestruatie.
Dit was de 3e keer dat ik Primolut gebruikte maar bij de andere 2 keren ging het gewoon goed daarna. Ik vraag me af of iemand dit herkent !
Alvast bedankt !
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 juni 2017 om 14:32Dat is toch op zich geen vreemd verschijnsel. Niks om je zorgen over te maken.
ReagerenAnoniem4 juni 2017 om 14:56Oke !
Dus ik moet dit gewoon zien als een normale en ‘ echte ‘ menstruatie ?
Bedankt voor je antwoord
ReagerenJohn (moderator)
4 juni 2017 om 15:00Helemaal juist.
ReagerenAnoniem4 juni 2017 om 15:02John (moderator)
4 juni 2017 om 15:15Ook dat is verder geen probleem.
ReagerenCatootje5 juni 2017 om 09:34Zo’n middel kan je hormonen ontregelen. Weet van de gewone pil dat het een toestand van oestrogeendominantie versterkt. Dan is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron. Hoe dat bij dat middel precies zit weet ik niet. Bruin bloed kan wijzen op een tekort aan progesteron, dus die oestrogeendominantie. Plus dat zo’n middel de hele biochemie van je lichaam kan verstoren. Ik zou het dan ook alleen bij hele hoge uitzondering gebruiken, liever helemaal niet. Als je bijvoorbeeld menstruatieklachten hebt kan je daar best nog wat aan doen. Heb zelf geen menstruatieklachten meer, terwijl die heel ernstig waren, door aanpassing van mijn voeding en wat supplementen. Oestrogeendominantie op zich kan al zorgen voor pms en menstruatieklachten. Als het bijvoorbeeld gaat om zwemmen of seks hebben; dat kan ook tijdens je menstruatie.
Reageren