Zoeken Vraag het forum

Bindingsangst?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Joost

Beste,

Na ruim 2 jaar single te zijn geweest door een relatie waarna ik flink gekwetst was date ik sinds 2 maanden weer een meisje. Toen we elkaar net hadden ontmoet leek alles te kloppen, we hadden veel dingen gemeen, hadden dezelfde mindset en interesses en er was veel intiem contact. Doordat ik best wel gekwetst ben in mijn vorige relatie bleef ik in mijn achterhoofd wel voorzichtig en probeerde ik haar niet te dichtbij te laten komen. Uiteraard is het oneerlijk tegenover haar omdat dit gebaseerd is op ervaringen uit mijn verleden en zij hier niks mee te maken heeft verder. Maar ik denk dat dit uit een soort zelfbescherming voort is gekomen. Ik had er weinig moeite mee me open te stellen voor haar en zij ook niet bij mij.

Vorige week was ik bij haar en ik merkte aan mezelf dat ik minder zin had om in haar aanwezigheid te zijn. Ook had ik geen enkel behoefte meer aan intiem contact en dit riep uiteraard ook vragen bij haar op. Sindsdien voel ik me somber en onrustig. Als ik aan haar denk voel ik een benauwd gevoel. Alsof ik ineens ontzettend zenuwachtig ben voor iets heel belangrijks. Dit is vreemd want bij de dates met haar hiervoor heb ik hier geen last van gehad. Intiem zijn met haar was ook geen enkel probleem. Nu merk ik dat mijn libido zo goed als weg is. Ik merk dat ik angstig wordt wanneer ze vraagt wanneer ik weer met haar af wil spreken. Ook weet ik niet heel goed hoe ik deze gevoelens met haar moet bespreken.

Toch heb ik het gevoel dat ik graag met haar wil zijn. Ze is een heel tof persoon en het komt niet vaak voor dat ik me zo aangetrokken voel tot iemand. Ook heb ik niet echt de behoefte om met andere vrouwen te zijn.

Zou dit een vorm van bindingsangst kunnen zijn? En zijn er bepaalde tips om hier iets aan te doen?

Joost

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om te zeggen wat de precieze oorzaak is. Ik denk dat het wel goed zou zijn om hierover met een psycholoog te praten.

Reageren
Reageer op: Bindingsangst?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.